Az IndyCar nem lesz az F1 nevelősorozata – A felek cáfolják a felvásárlásról szóló pletykákat

Az IndyCar nem lesz az F1 nevelősorozata – A felek cáfolják a felvásárlásról szóló pletykákat
credit: Penske Entertainment/Travis Hinkle

Az IndyCar nem lesz az F1 nevelősorozata – A felek cáfolják a felvásárlásról szóló pletykákat


A kétezres évek elején Bernie Ecclestone komolyan fontolgatta, hogy ráteszi a kezét a csőd szélén állt CART-ra és a Forma- amerikai B-ligájává teszi.

A tervekből végül nem lett semmi, két évtizdeddel később viszont újra felröppent egzakt ugyanez a spekuláció, csak épp más szereplőkkel.

A pletykát a PlanetF1 szellőztette meg a veterán F1-es riporterre, Peter Windsorra hivatkozva.

Az amerikai Liberty Media 2017-ben vette át a világbajnoki sorozat kormányrúdját, az elmúlt években pedig szemmel láthatóan a tengerentúli piacot helyezik előtérbe. .

A Drive to Survive-nak köszönhetően sosem látott népszerűségre szert tett széria további népszerűsítése érdekében dollármilliókat ölnek a promócióba, idén pedig már nem kevesebb, mint három USA-béli helyszín szerepel a naptárban.

Windsor szerint azonban a Liberty nem elégszik meg ennyivel és fontolgatják, hogy ráteszik a kezüket az IndyCarra is.

Az amerikai open-wheel csúcsbajnoksága 2020 óta a most 86 éves Roger Penske tulajdonában van, aki többek között az Indianapolis Motor Speedwayt is birtokolja.

„Az egyik dolog, amit a Liberty jelenleg vizsgál, hogy felvásárolnák az IndyCart és gyakorlatilag a Forma-1 amerikai betétsorozatává tennék” – mondta Windsor a podcastjében.

„Azt nem tudom, ezt hogyan valósítanák meg. Talán megszabadulnának néhány ováltól és inkább az épített pályákra helyeznék a hangsúlyt. Talán az autókat is az F1-hez hasonlóvá tennék. Lehet ezért van már ott Zak Brown is… Mindez nem egy teljesen hülye ötlet, sőt valójában igencsak jó, mivel már eleve nagyon sok, tehetséges versenyző van [az IndyCarban], akik nem tudnának eljutni a Forma-1-be. Ehelyett viszont ott lennének az amerikai sorozatban. Szerintem van értelme ezt meglépni.”

Ezen pletyka már az IndyCar Long Beach-i hétvégéjén hallható volt a paddockban.

A széria pedig cáfolta is.

„Nincs semmi igazságtartalma” – mondta a Penske Corp. elnöke, Bud Denker a RACER-nek.

„Nem volt semmilyen megbeszélés és őszintén szólva el sem adnánk. Az IndyCar és az Indy 500 irányítása kéz a kézben jár. 2020-ban megvettük a szériát, valamint a Speedwayt és ameddig mindkettő a miénk, együtt is maradnak.”

A szaklap megkeresésére a Liberty szintén alaptalannak minősítette a híreszteléseket.

Nem kapcsolódik szorosan a témához, de muszáj megemlíteni, hogy jelen pillanatban az IndyCar egyik ékkövének számító Long Beach-i futam sorsa a levegőben lóg.

Az esemény társtulajdonosa, Kevin Kalkhoven tavalyi halálát követően a részesedése – 50% – eladóvá vált. A hírek szerint a potenciális vevők listájának előkelő helyén szerepel a Penske Entertainment, de más komoly jelentkezők is vannak.

Ezek kiléte hivatalosan nem ismert, korábban viszont már élénk érdeklődést mutatott a legendás utcai pálya iránt a NASCAR, valamint az imént említett F1 is, amely 1976-tól 1983-ig még nagydíjat rendezett itt.