IndyCar: „Tudjuk, hogy sok fiatal nő felnéz ránk” – Az úttörő csajcsapat nem lesz ott az Indianapolis 500-on, de optimisták

2021-ben egy álom vált valóra Beth Paretta számára, miután csapata Simona de Silvestróval a volán mögött kvalifikálta magát az Indianapolis 500-ra.
A nevezés akkor az IndyCar esélyegyenlőségi kezdeményezése, a Race for Equality & Change jóvoltából valósulhatott meg, méghozzá a Team Penske-vel partnerségben.
A zömében női szerelőkkel és mérnökökkel felálló Paretta Autosport tavaly már egy épített/utcai pályás programmal tért vissza a mezőnybe, immár az Ed Carpenter Racing technikai és emberi erőforrásbeli támogatása révén.
Az újfent de Silvestro által vezetett 16-os Dallara-Chevy összesen négy fordulón vett részt, az idény végén pedig úgy tűnt, hogy 2023-ban még több futamon lesznek jelen az ECR-rel közösen.
A partnerség folytatását akkor még Carpenter is szorgalmazta.
Idén februárra viszont világossá vált, hogy a rendelkezésre álló szakembergárdában eszközölt változtatások miatt az ECR nem tud további személyzetet biztosítani Parettáéknak. Márpedig ez kulcsfonotsságú a még mindig meglehetősen kis létszámú gárda számára.
Az üzletasszony akkor még reménykedett abban, hogy legalább egy újabb Indy 500-at sikerülhet tető alá hozni, hiszen vannak a szponzoraik, a Chevrolet képében pedig még motorpartnerrel is rendelkeznek.
„Csak” emberekre van szükségük.
A tervekből viszont nem lett semmi.
„Olykor nem jön össze minden részlet, ezért nehéz döntést kell meghozni” – mondta Paretta a legendás verseny első tesztnapján közzétett videóüzenetében.
„Tudjuk, hogy nagyon sok fiatal nő felnéz ránk. Mi pedig biztosra akarunk menni azt illetően, hogy a lehető legjobb lehetőséget kaparintsuk meg.”
Paretta elárulta, hogy egy másik – kizárásos alapon Honda-motoros – csapat is felvette vele a kapcsolatot, az együttműködés viszont nem materializálódott.
„Néhány hónappal ezelőtt megkeresett egy gárda, hogy dolgoznánk-e velük. Nem a Chevy alá tartozott és egyszerűen nem is illett hozzánk. Én mindig arra törekszem, hogy olyan versenyképes szituációba hozzuk magunkat, amennyire csak lehetséges, mivel építeni akarjuk ezt a csapatot. Az a hely szeretnénk lenni, ami példaként szolgál a nők számára, hogy a motorsport nekik is szól. Ezzel kapcsolatban jelentős előrelépést látunk a paddockban, amire nagyon büszkék vagyunk. Sok fiatal van már, akik megjelentek a sportágban és más pozíciók iránt is érdeklődnek a versenyzői ülésen kívül. Ez nagyszerű dolog a közös jövőnk és a sport általános egészsége szempontjából.”
Bár a 107. Indy 500-on biztosan nem lesznek ott, Paretta azonban továbbra is igyekszik optimista maradni.
„Látni fogtok még bennünket, valószínűleg nagyon hamar.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough