Halálos fenyegetések az IndyCarban: O’Ward és a széria is közleményben reagált

A múlt vasárnapi, Long Beach-i versenyt követően valóságos gyűlöletcunami zúdult a Juncos Hollinger Racingnek vezető Callum Ilottra.
A brit pilóta csapattársának, Agustín Canapinónak argentín rajongói ugyanis teljes mértékben őt tették felelőssé kedvencük és honfitársuk futamának pocsék végkifejletéért.
Ilott a lehető legrosszabbkor érkezett ki a pitből pont a vezető pozícióban lévő Canapino elé, akit a hideg abroncsokon fel is tartott.
Ezzel beindított egy láncreakciót, újonc kollégája pedig később a falban végezte. Bár folytatni tudta a futamot, végül be kellett érnie a 25. hellyel.
A történteket követően Ilottot argentínok tömege találta be az összes létező közösségi platformon halálos baleseteket kívánva neki és voltak olyanok, akik odáig mentek, hogy egyenesen életveszélyesen megfenyegették.
Az esetet a versenyző nem tudta szó nélkül hagyni és a Twitteren emelte fel hangját az őt ért online bántalmazás miatt.
>>>>>Halálosan megfenyegették Callum Ilottot saját csapattársának rajongói
Egy nappal később az IndyCar egyik – ha nem A – legnépszerűbb pilótájának számító, mclarenes Pato O’Ward is kiadott egy közleményt.
„Az, hogy különböző nézőpontok vannak a versenyzés és a bajnokságok tekintetében, teljesen természetes” – írta a közösségi médiában a 23 éves mexikói.
„Teljesen természetes, hogy a versenyzés és a bajnokság tekintetében különbözőek a nézőpontok.
„Véleményem szerint ezek a különbségek teszik a sportot annyira lenyűgözővé. Van viszont egy határ, amit soha nem szabad átlépni. Fontos, hogy mindig annak tudatában beszéljünk, hogy a szavainknak hatalma van. Leírhatatlanul kiábrándító látni, hogy az emberek arra használják a szavaikat, hogy szándékosan megbántsanak, tiszteletlenek legyenek, fenyegetőzzenek és lealacsonyítsanank másokat. Ez teljes mértékben elfogadhatatlan.
Mindannyian emberek vagyunk. Az pedig, hogy mégis bármi másként ítéljenek meg bennünket, na ez az, ami számomra elképesztő. Nem követhetünk el hibákat? Nem hozhatunk rossz döntéseket? Milyen világban ésszerűek az ilyen normák? Sehol és nem is lesznek azok.
Én mindenkit arra bátorítok, hogy bölcsen válassza meg a szavait és mielőtt kimondja őket, fontolja meg, milyen károkat okozhat velük.”
Nem Ilott az egyetlen, aki megtapasztalta ezt az elítélendő „szurkolói magatartást”.
A Long Beachen élete első pole-ját, majd győzelmét megszerzett Kyle Kirkwood még a texasi futamon ütközött össze Alexander Rossival a pitben. A versenyirányítás az incidensért utóbbi mclarenest büntette meg.
Ennek ellenére a nézők többsége szerint valójában Kirkwood – és az Andretti Autosport – volt a hibás, aminek hangot is adtak. A floridai pilóta ennek kapcsán elárulta, hogy rengeteg gyűlölködő üzenetet kapott.
A helyzetet látva maga az IndyCar is felszólalt:
„Az elmúlt huszonnégy óra során néhány versenyzőnk tiszteletlen és helytelen online bántalmazás célpontjává vált. A sportunkban nincs helye az ilyen viselkedésnek.
Az IndyCar fő pillére mindig is az ádáz versenyzés és rivalizálás lesz, ugyanakkor fontos, hogy ezeket a tulajdonságokat úgy mutassuk be és ünnepeljük, hogy közben a végsőkig tiszteljük és vigyázzunk a pilótáink jólétére. Az IndyCar egy olyan közösség, amelynek mindig arra kell törekednie, hogy egymás támogatásával és megbecsülésével haladjon előre.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough