NASCAR: Larson megnyerte első ingaóráját, Elliott top 10-zel tért vissza
Idei második, teljes eddigi NASCAR Cup-karrierjét tekintve pedig a huszonegyedik elsőségét aratta Kyle Larson vasárnap.
A Martinsville Speedwayen rendezett futam leintése előtt 30 körrel vette át a végül a győzelemhez vezető pozíciót, a befutó pillanatában 4.142 másodpercet verve a mögötte célba ért Joey Loganóra.
Larson először tudott diadalmaskodni a híres félmérföldes oválon, megszerezve a verseny ikonikus díjának számító ingaórát.
„Nagyszerű autónk volt” – nyilatkozta a leintés után a 30 éves kaliforniai, aki a Hendrick Motorsports fennállásának huszonnyolcadik sikerét szállította le ezen a pályán.
„Soha nem gondoltam volna, hogy nyerhetek itt Martinsville-en. Ez a hely mindig is nagyon kemény volt velem és egyáltalán nem fekszik a vezetési stílusomhoz sem. Szóval, nagyon boldog vagyok!”
Larson egyúttal leszállította az HMS 295. Cup-trófeáját, ráadásul pontosan azon a pályán, amely a csapat legelső, 1984-es, Geoff Bodine-nal aratott győzelmének is otthont adott.
Logano „ezüstérmes” helyére sokan egy lyukas garast sem tettek volna, lévén a táv egy részében még körhátrányban is volt. Végül az utolsó kiállás során a Team Penske 22-es Chevyjének crew chiefje, Paul Wolfe úgy döntött, hogy négy helyett csak két kereket cserélnek le. Ennek a stratégiának hála a kétszeres – egyben regnáló – bajnok az élbolyban találta magát, a lehetőséget pedig már nem is engedte el.
Harmadikként a mezőny végét – többek között egy pitlane-en való gyorshajtás miatt is – szintén megjárt Martin Truex Jr. zárt a Joe Gibbs Racinggel, aki ezzel a legjobb befutóját hozta a 2021-es phoenixi szezonzárón elért második helye óta.
Top 5-öt hozott még csapattársa, Denny Hamlin, valamint a Stewart-Haas Racinget szolgáló Chase Briscoe is.
Utóbbi pilóta zsinórban a második futamát teljesítette szinte teljesen kettétört ujjal, amit még az április 6-án Kyle Larson által rendezett late model versenyen szerzett.
Emiatt most hétfőn műtét is vár rá, de várhatóan ez sem lesz hatással a programjára és a 23-ai, talladegai futamon gond nélkül vezethet tovább.
Ha pedig már sérült pilóták, a legnagyobb attrakciót kétségkívül Chase Elliott szolgáltatta.
A 2020-as bajnok a lábtörése miatt kihagyott hat verseny után tért vissza az HMS 9-es Chevyjébe, amely sztorira a NASCAR egy elképesztően óriási reklámkampányt is felhúzott.
Elliott a futam első két szakaszában még a top 20-on kívül autózott, a hajrában viszont – miután az utolsó kiállásakor változtatásokat is eszközöltek a beállításokon – már úgy tepert előre, mint akit kicseréltek és végül tizedikként haladt át a kockás lobogó alatt.
Az első szakaszt a pole-os Ryan Preece, míg a másodikat Kevin Harvick nyerte.
A legtöbb kört – szám szerint 135-öt – szintén Preece töltötte az élen, egy pitben való gyorshajtás miatt azonban hátrasorolták, innentől fogva már nem is volt komoly tényező a pályán és végül be kellett érnie a tizenötödik pozícióval.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough