IndyCar: O’Ward nincs a saját maga által elvárt szinten, Dixontól viszont nem kér bocsánatot

IndyCar: O’Ward nem üti meg a saját maga által elvárt szintet, Dixontól viszont nem kér bocsánatot
credit: Penske Entertainment/Joe Skibinski

IndyCar: O’Ward nem üti meg a saját maga által elvárt szintet, Dixontól viszont nem kér bocsánatot


Biztatóan indult Pato O’Ward számára az IndyCar Long Beach-i hétvégéje.

A McLaren versenyzője mindkét edzést megnyerte, a kvalifikáción pedig a hatodik rajthelyet szerezte meg. Maga a veseny azonban katasztrofális fordulatot vett számára.

A 20. körben egy manőver közepette összeakadt Scott Dixonnal, aminek következtében a Chip Ganassi Racing veteránja a gumifalban végezte.

Bár később vissza tudott térni a pályára, az olajnyomás problémája miatt hamarosan végképp kiállni kényszerült.

Az incidenst az IndyCar versenybalesetnek ítélte és nem rótt ki büntetést a mexikóira.

„[O’Ward] megmozdulása rendkívül későinek tűnt” – nyilatkozta az eset után Dixon, aki 27. helyével a legrosszabb eredményét hozta a 2017-es Indy 500 (32.) óta.

„Értem, hogy kopnak az abroncsok és hasonlók, de én ezt biztosan nem csináltam volna. Ha viszont a széria azt akarja, hogy így versenyezzünk, akkor innentől nem fogunk kesztyűs kézzel bánni egyással… Szóval csalódott vagyok.”



O’Ward később is előidézett egy kisebb káoszt, miután túl nagy tempóval hajtott be a 8-as kanyarba és megforgott. Hibája miatt jelentős korrigálásra kényszerültek a mögötte érkezők, köztük Marcus Ericssonnal.

„Megvolt a sebességünk a győzelemhez, de sajnos mi is ott voltunk akkor, amikor Pato bevágódott a srácok közé és megütötte az első szárnyamat. Kár keletkezett az autómban és elbuktam öt, vagy hat helyet. Innentől már nehezebb volt felkapaszkodni, de megmutattuk, hogy van bennünk tempó és végrehajtottunk néhány jó előzést is, ami mókás volt. A vége felé beértem az élmenőket is.”

Ericsson végül a harmadikként ért célba és újra vezeti az összetettet, amiben közrejátszott, hogy az addigi éllovas O’Ward végül csak a tizenhetedik lett.

Az őt ért kritikákat hallva a mclarenes így reagált:

„Nem tudom, hogy mit mondhatnék. Már évek óta vesenyzem Scott ellen. Ha ő úgy érzi, hogy az én hibám volt, akkor sajnálom, de én nem értek egyet. Ami a másik problémát illeti a 8-as kanyarban, na az tényleg az én saram volt. Rosszul érzem magam amiatt, hogy cserben hagytam a csapatot. Mire ráeszméltem, hogy lassítanom kellene, már túl késő volt. Nem akartam kiütni Kyle Kirkwoodot, ezért nagyot fékeztem, majd kipördültem. Több pozitívumot is ki tudnék emelni a hétvégéből, ugyanakkor nagyot csalódtam saját magamban. Nem kellene ilyen hülye manővereket csinálnom. Nem vagyok azon a szinten, amit elvárok magamtól.”

O’Ward a közösségi médiában is ostorozta még egy kicsit magát:

„A mai nap az én hibám volt. Csalódtam magamban. Nincs is több mondanivalóm. Sajnálom a nagyszerű közönséget, akik kijöttek megnézni a versenyt és szintén sajnálom a csapatot, amely végig egy nagyszerű autót adott nekem.”



KAPCSOLÓDÓ: Grosjean-Ericsson dobogó és egy vadiúj győztes Long Beachen