Hasznaltlaptop.eu - Használt, minőségi, felújított laptopok, PC-k kedvező áron

NASCAR: Nem csak az autóját, de még a pályát is felgyújtotta a martinsville-i győztes

NASCAR: Nem csak az autóját, de magát a pályát is felgyújtotta a martinsville-i győztes

NASCAR: Nem csak az autóját, de magát a pályát is felgyújtotta a martinsville-i győztes


Úgy fest, hogy kezdenek egyfajta trenddé válni a tüzes ünneplések a NASCAR-ban.

A Truck Series márciusi, COTA-n rendezett versenyének végén Zane Smith autója borult lángba, most pedig Martinsville-en pontosan ugyanez történt az Xfinity-futam legjobbjával, John Hunter Nemechekkel is.

Csak épp harmadosztálybeli kollégája mutatványához képest szteroidokon.

A Joe Gibbs Racingnek vezető Nemechek másodikként kezdhette meg a futamot, ezután viszont már abszolút dominanciát mutatva 198 kört töltött az élen a 250-ből, megnyerte mindkét szakaszt, majd a kockás zászlót 1.518 másodperces előnyben látta meg csapattársa, Sammy Smith előtt.

Ezt a sikert koronázta meg az év eddigi leglátványosabb gumiégetésével, aminek következtében a 20-as számú Toyotája tüzet fogott. Ez azonban nem akadályozta meg a pilótát abban, hogy folytassa, a lehulló abroncsdarabokkal konkrétan felgyújtva magát az aszfaltot is.

A NASCAR tisztviselői a jelenet után alaposan átvizsgálták a pálya érintett részét, aminek végén megállapították, hogy nem keletkezett benne kár.

„Nem tudom eléggé dicsérni az egész csapatot!” – mondta az érhetően boldog Nemechek, aki nem csak Martinsville ikonikus trófeáját, a hatalmas ingaórát kaparintotta meg, de övé lett a Dash4Cash 100.000 dolláros bónusza is.

„Ha tegnap megkérdezik tőlem, hogy nyerhetünk-e, akkor azt válaszoltam volna, hogy nem vagyunk valami jók és az edzés alapján olyan tizediknek saccolnám az autót. Nagyon hálás vagyok a srácoknak, hogy végrehajtották a szükséges változtatásokat és egy gyors gépet adtak nekem a versenyre. Itt az idő arra, hogy ünnepeljünk! Bárcsak Coy [Gibbs, a gárda tavaly novemberben elhunyt operatív igazgatója, egyben az alapító Joe Gibbs fia – a szerk.] is itt lehetne most velünk, ez az idei második győzelmünk.”




Harmadikként Cole Custer ért célba, de befért még a top 5-be Josh Berry és Brandon Jones is.

A futam során több baleset is történt, a legnagyobb ütést azonban az RSS Racing-es Joe Graf Jr. szenvedte el, miután ütközött Ryan Ellisszel (Alpha Prime Racing).

A 38-as számú Ford Mustangja ennek hatására orral a külső falnak csapódott. Szerencsére a 24 éves versenyzőnek nem esett baja.

A viadal ráadásul felidézte a tavalyi hírhedt eseményeket is.

A harmadik szakasz vége felé közeledve Ryan Truex hátulról meglökte Sam Mayer autóját, aki így összeért Riley Herbsttel.

A baleset utóbbi két pilóta napjának végét jelentette, Mayer pedig nem mulasztotta el rögtön a nemzetközi kézjelzés használatával tudatni őszinte véleményét Truexről.

„Tipikus Martinsville” – nyilatkozta az eset után a JR Motorsportsnak vezető, 19 éves wisconsini.

„Az emberek odadugják az orrukat, ahová nem kellene. Nekem viszont nem szabad semmi negatívat mondanom azokról a [JGR-es] srácokról, úgyhogy inkább magamban tartom a gondolataimat.”

Mayer tavaly, szintén a tavaszi martinsville-i versenyen többször is konfrontálódott a Truexhez hasonlóan szintén a Joe Gibbs Racing-es Ty Gibbsszel a pályán, ami végül a leintés után ökölharcban csúcsosodott ki.

A két pilótát többen is megpróbálták szétválasztani. Az erre tett erőfeszítések során egy tisztviselő megsérült, Mayernek pedig felszakadt a szemöldöke.

Gibbs végül 15.000 dolláros pénzbírságot kapott, mivel dühében szó szerint ráparkolt Mayer autójára.

A bunyó miatt viszont – noha konkrét sérülések is történtek – semmiféle büntetésre nem kellett számítania.