A NASCAR lemásolta az IndyCart: Martinsville-en is vadiúj pole-ost avattak
A vadonatúj pole-osok napja volt a szombati, ugyanis az IndyCarban és a NASCAR-ban egyaránt olyan versenyzők ünnepelhetetek a kvalfikáció végén, akik korábban még soha nem rajtoltak az első helyről.
Az open-wheelesek ikonikus Long Beach-i futamán Kyle Kirkwood várhatja az élről a startot jelző zöld zászlót, míg a Cup Seriesben Ryan Preece bizonyult a legjobbnak.
A Stewart-Haas Racing pilótája legutolsóként kezdhette meg a végső, top 10-es szegmenst. Ez azonban egyáltalán nem helyezett rá extra nyomást, amit jól szemléltetett a 19.780 másodperces körével több, mint egy tizedet vert a Trackhouse Racing-es Daniel Suarezre.
Az SHR-nek kollektíve jó napja volt, hiszen a harmadik és negyedik helyet Aric Almirola, valamint a múlt hét óta törött ujjal versenyző – emiatt jövő hétfőn operáción is áteső – Chase Briscoe zárt.
Ötödikként Martin Truex Jr. fejezte be az időmérőt a Joe Gibbs Racing #19-es gépével, toyotás márkatársával, a 23XI Racing-es Tyler Reddickkel osztozva a harmadik soron.
A Stewart-Haas negyedik embere, név szerint Kevin Harvick a hetedik pozíciót tudta elcsípni, így közvetlenül William Byron (Hendrick Motorsports) startolhat.
A lábsérülése miatt hat futamot kihagyott Chase Elliott (HMS) kvalifikációja nem alakult álomszerűen, miután sikerült közelebbi kapcsolatot létesítenie a fallal. Ennek köszönhetően csak a huszonnegyedikként vághat neki a 400 körös versenynek.
Érdekesség, hogy Alex Bowman (HMS) és Christopher Bell (JGR) egyaránt 20.382 mp-es kört produkált.
Végül előbbi pilótáé lett a huszonharmadik, míg utóbbié a huszonkettedik hely. Ennek oka, hogy „tie-break” esetén az autó aktuális, összetettbeli pozíciója dönt, Bell 20-as Toyotája pedig jelenleg az éllovasnak számít, míg Bowman 48-as Chevyje a tizenegyedik.
A rajtra magyar idő szerint 21:01-kor kerül sor.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough