NASCAR: Debütáltak az esőgumik oválon, a futam viszont kínszenvedés lett

NASCAR: Debütáltak az esőgumik oválon, a futam viszont kínszenvedés lett
credit: Sean Gardner/Getty Images/NASCAR

NASCAR: Debütáltak az esőgumik oválon, a futam viszont kínszenvedés lett


Kétórás csúszással kezdődött el a NASCAR Truck Series martinsville-i versenye.

Az eső okozta kényszerszünet azonban most nem csak bosszúságot, hanem izgatott várakozást is eredményezett, lévén végre bemutatkozhattak az oválpályás esőgumik.

A NASCAR az idei szezonban léptette életbe vadonatúj protokollját, aminek értelmében már nem csak épített vonalvezetéseken, de rövid oválokon is bevethetőek a vizes aszfaltra szánt abroncsok.

Ezalatt persze nem szakadó esőben való versenyzést kellett érteni, sokkal inkább csak alig szemerkélő csapadék alattit, vagy már eleve száradófélben pályát. A cél ezzel annyi volt, hogy lerövidítsék az időjárás miatti piros/sárga zászlós periódusok hosszát.

Ennek ellenére mindenki tűkön ülve várta, hogy végre élesben is láthassák miként muzsikálnak a Goodyear vadiúj termékei.

A történelmi pillanat végül most jött el, miután a mezőny tagjainak kötelezően a speciális gumikon kellett elrajtolniuk.

A harminchat autó villámgyorsan szárította a pályát, a slickekre való csere érdekében kiírt sárga zászlós szakasz idejére pedig már így néztek ki a vizes abroncsok:



Az első felvonás során egyetlen incidens sem történt, a TRICON Garage-nek vezető Corey Heim pedig nem csak idén először került vezető pozícióba, de egyben meg is nyerte a szakaszt.

Ezt követően viszont megint elkezdett cseperegni az égi áldás, majd tíz környi sárga periódus után végül újra lengett a piros zászló.

Ezen a ponton a csapatok – amelyeknek eleve súlyos pénzeket kellett költeniük az esős csomagra, beleértve az abroncsok mellett a fényszórókat, új ablaktörlőket stb – többsége nem is értette, hogy miért nem tehetik fel újra a „megváltó” esőgumikat. A lehulló csapadék elenyésző volt, pontosan azon körülményeket eredményezve, amire a NASCAR eredetileg szánta őket.

Minden gárdának volt bevethető garnitúrája, a versenyirányítás mégis a megszakítás mellett döntött.

A szünet ezúttal már csak szűk 20 percig tartott, a második szakasz győzelmét pedig újfent Heim kaparintotta meg.

A végső diadal szintén nála landolt, miután 24 körrel a versenyt hivatalosnak minősített 100. után újra beintett az anyatermészet, a NASCAR pedig már nem adta ki újra a zöld jelzést.

Heim ezzel harmadik Trucks-győzelmét aratta, egyben pedig azt is elmondhatta magáról, hogy 82 kört töltött az élen, ami több, mint az addigi teljes, a szériában töltött pályafutása során összesen (71).

Másodikként Kyle Busch zárt, míg a harmadik pozíciót a címvédő Zane Smith kaparintotta meg.

Nem zárt viszont jó futamot Carson Hocevar, aki a leintés előtti sárga zászlót idézte elő azzal, hogy nekiment William Sawalichnek.

Tette miatt kétkörös büntetést kapott, így végül csak a harmincnegyedikként rangsorolták.

A TRICON Garage jóvoltából debütált, 16 éves Sawalich viszont a kilencedik helyen fejezte be élete első Trucks-versenyét.

A futam eredetileg tervezett 200 köréből csak 124-et teljesítettek, amiből nem kevesebb, mint 63 zajlott le a pace car mögött.