A profi autósportban elfogadhatatlan hibát követett el az IndyCar

A profi autósportban elfogadhatatlan hibát követett el az IndyCar



A 22. helyről kezdhet meg az IndyCar Long Beach-i futamát Callum Ilott.

A kvalifikáción való részvétele viszont hajszálon múlt, miután csapatának szó szerint versenyt kellett futnia az idővel annak érdekében, hogy pályaképes állapotba hozzák az összetört 77-es Dallara-Chevyjét.

A Juncos Hollinger Racing pilótája néhány órával korábban, még az edzésen vágódott nagy erővel a falnak az 5-ös kanyarban.

Az IndyCar ugyanis elfelejtette tájékoztatni arról a mezőny tagjait, hogy péntek éjjel extra elemmel bővítették az ott lerakott rázóköveket.

„Ha már megcsinálták és nem mondták meg nekünk, akkor nekik kellene kifizetniük a kárt, mivel ez egy vicc” – nyilatkozta a baleset után az érthetően dühös Ilott az NBC-nek.

Késbb Twitteren is szót ejtett arról, hogy a szériának kötelessége lenne közölni az ilyen változtatásokat, elkerülve vele a gárdákat érő anyagi veszteséget, valamint a versenyzők sérüléseit.

Ezen bejegyzései azonban hamarosan törlődtek.

Főnöke, Ricardo Juncos sem fogta vissza magát.

„Az autó teljes bal-első része összeroncsolódott, ahogyan az orr is” – mondta az üzletember a RACER-nek.

„Ez szégyen. El sem hiszem, hogy ilyesmi egyáltalán megtörténhet. Ez a rázókő tegnapi [első] edzésen még nem volt ott és senki sem tudott arról, hogy mára lerakják. A versenyzőknek nehéz az ilyesmit észrevenni az autóból. Callum ugyanazt az ívet használta, mint pénteken, aztán hirtelen egy dobbantón találta magát egyenesen a falba szállva. És még mi beszélünk a biztonságról… Ez nagyon nincs rendben. A frusztrációnk fő oka az, hogy kristálytisztán nem a mi hibánk volt. A pilótánk meg is sérülhetett volna, de senki sem vette a fáradtságot arra, hogy magyarázatot adjon a dologra.

Ezen a szinten az ilyesmi elfogadhatatlan. Mindenki követ el hibákat, de akkor el kell ismerni, ennyire egyszerű és mi erre is számítottunk. Mi is hibázunk, de fizetünk is érte büntetésekkel, diszkvalifikációval stb. Mindegy, hogy most az IndyCar, vagy a pálya hibázott, de az biztos, hogy nem a mi sarunk volt. Talán téves kommunikácó történt, de lényegtelen. Szeretném, ha valaki magyarázatot adna nekünk, amit még mindig nem kaptunk meg.”

Ilott mellett az Ed Carpenter Racingnek vezető Rinus VeeKay is a falban találta magát ugyanebből az okból kifolyólag.

Az IndyCar egyelőre nem adott ki hivatalos állásfoglalást az ügyben.



KAPCSOLÓDÓ: Meglepetés pole született az utcai pályák Indy 500-án