NASCAR: Konkurencia nélkül is bő félmillió nézőt bukott a Cup

NASCAR: Miért bukott konkurencia nélkül is bő félmillió nézőt a Cup?
credit: James Gilbert/Getty Images/NASCAR

NASCAR: Miért bukott konkurencia nélkül is bő félmillió nézőt a Cup?


Folytatódik a szomorú tendencia a NASCAR nézettségi mutatóit tekintve.

A Cup Series az idei szezon eddigi összes versenyén komoly zuhanást mutatott be, az eddigi mélypontot pedig az április másodikai, richmondi futam képezte, amely a tavalyi évhez viszonyítva több, mint egymillió szempárt bukott.

A múlt vasárnapi, bristoli dirtfutamot megelőzően viszont érezhető volt némi optimizmus, hiszen húsvét lévén egyetlen más kiemelt széria sem hajtott pályára és az egyetemes sportvilágot tekintve is viszonylag kicsi volt a felhozatal.

Ennek ellenére a királykategóriának csak 1.88-as rátát sikerült hoznia a FOX-on, ami 3,45 millió nézőt takart szemben a 2022-es 4,007 millióval.

A hétvége másik szériája, a nemzeti harmadosztályt képező Truck Series 1,057 millió embert vonzott az FS1 képernyői elé, míg ezen futam tavalyi száma 1,167 millió volt.

Érdekesség viszont, hogy az előző, Texas Motor Speedwayen – az IndyCar betétkategóriájaként – teljesített fordulójukhoz képest nagyot ugrottak, lévén azt a versenyt csak 644.000-en követték.

A Cup számára viszont most már igencsak szólnak a vészcsengők.

A nézettség radikális csökkenésének potencilis okai meglehetősen sokrétűek.

A közösségi médiában hétről hétre rajongók tömegei adnak hangot azon felháborodásuknak, miszerint a FOX közvetítése kritikán aluli. Nem csak a már az ebből a szempontból edzettnek minősülő amerikai nézők ingerküszöbét lépi túl a reklámblokkok mennyisége, de még a versenyek eseményeinek prezentálása is sok kívánni valót hagy maga után, lásd pl. a fontos manőverek, előzések, incidensek késői megmutatása, vagy akár teljes figyelmen kívül hagyása.

A szurkolók között ráadásul meglehetősen népszerűtlennek és idegesítőnek számít az állandó szakkomentátorként jegyzett Clint Bowyer gyakran túlságosan lelkes stílusa is.

Emellett nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy március eleje óta sérülése miatt nem vezetett a bajnokság legnépszerűbb pilótája, Chase Elliott, továbbá a Next Gen autók is elvesztették már az újdonság varázsát, ahogyan az olyan kuriózum-futamok, mint a bristoli dirt és az LA Coliseumban rendezett Clash is.

A nagy kérdés innentől fogva az, hogy Elliott martinsville-i visszatérésével, majd a versenyek közvetítését június végétől átvevő NBC-vel történik-e számottevő, pozitív változás a nézettségi mutatók terén.