Pitpárbaj és egy garnitúra új gumi 100 körre: Itt a NASCAR All-Star futamának formátuma

Pitkiállás-párbaj időmérő helyett és egy szett új gumi 100 körre: Íme a NASCAR All-Star futamának formátuma!
credit: North Wilkesboro Speedway

Pitkiállás-párbaj időmérő helyett és egy szett új gumi 100 körre: Íme a NASCAR All-Star futamának formátuma!


Emlékszünk még a NASCAR Cup tavalyi All-Star versenyére és annak eltúlzott szabályrendszerére? Amikor minden egyes szakasz végén mesterségesen megváltoztatták még az aktuális állást is?

Nos, ha ezt utáltad, akkor van egy jó hírünk: idén már sokkal egyszerűbb regulák alapján fog lezajlani az esemény.

A bajnokságon kívüli, pénzdíjas viadalnak idén a szó szerint a sírból visszahozott North Wilkesboro Speedway ad otthont, amely 27 év után most először fogadja a szériát.

A május 21-én esedékes All-Staron való részvételre azon teljes munkaidős pilóták jogosultak, akik:

  • a 2022-es szezonban, vagy a 2023-as idény eddigi részében legalább egy pontozásos futamot nyertek,
  • és/vagy rendelkeznek már korábbi All-Star győzelemmel
  • és/vagy Cup-bajnokok

Ezen kritériumoknak összesen huszonketten felelnek meg, név szerint: Christopher Bell, Ryan Blaney, Alex Bowman, Chase Briscoe, Chris Buescher, Kyle Busch, William Byron, Ross Chastain, Austin Cindric, Austin Dillon, Chase Elliott, Denny Hamlin, Kevin Harvick, Erik Jones, Brad Keselowski, Kyle Larson, Joey Logano, Tyler Reddick, Daniel Suarez, Ricky Stenhouse Jr., Martin Truex Jr. és Bubba Wallace.

Azoknak sem kell viszont elkeseredni, akik nem illenek bele ebbe a kalapba.

Ők az All-Star Open nevű, 100 körös viadalon próbálhatják meg beverekedni magukat a mezőnybe.

Innen az első két helyezett jut be a főfutamba, további egy pilótát pedig a rajongók is beszavazhatnak.

Az így kialakult, összesen 25 fős All-Star Race rajtrácsa két 60 körös kvalifikációs verseny alapján dől el.

Ezek startfelállását pitcsapatok közti párbajjal határozzák meg, aminek során négy kereket kell kicserélniük.

A főfutam 200 körös lesz, féltávnál előzetesen kiírt szünetet tartva, egyúttal pedig itt is érvényben marad az overtime-szabály.

Az abroncsokat tekintve összesen négy új garintúra áll rendelkezésükre (belertve azt, amivel rajtolniuk kell), a második félidőben pedig már csak egyetlen egyszer válthatnak „szűz” gumikra.

A tradícióknak megfelelően mindössze a győztes markát üti pénz, kereken 1 millió dollár képében.