Hamis büntetés: Az eltiltott csapatfőnök ugyanúgy dolgozott Larson autóján, mintha mi sem történt volna

Az utóbbi időszakban kezdenek összecsapni a hullámok a NASCAR felett.
Lázadnak a csapatok, zuhanórepülésben van a nézettség és még a büntetések kérdésköre is minden eddiginél jobban kereszttűzbe került.
Március közepén a Hendrick Motorsportsra súlyos szankciókat rótt ki a szervezet, miután kiderült, hogy illegálisan módosították az autóikon lévő légbeömlőket.
A csapat fellebbezetett, a NASCAR-tól független Nemzeti Motorsport Fellebbviteli Testület pedig úgy döntött, helyben hagyja a crew chiefek négyfutamos eltiltását és a 100.000 dolláros pénzbírságot. A legfontosabb tételt, nevezetesen a 100 bajnoki, valamint 10 playoff-pont levonását viszont teljes mértékben eltörölte.
Szintén Phoenix után ugyanezt a büntetést kapta a Kaulig Racing is, nekik azonban csak 25 egységet mínuszoltak a 100-ból, minden más változatlan maradt.
A döntés óriási felháborodást keltett a NASCAR-ban, a kiscsapat pedig be is jelentette, hogy tovább viszik az ügyet egészen a végső fokon eljáró tisztviselő elé.
Külön kiemelendő, hogy az HMS – amely kapcsán a testület maga is elismerte, hogy csaltak – nem kérelmezte a NASCAR-tól, hogy a fellebbezés eredményéig munkában maradhassanak a crew chiefek. Ebből adódóan jövő héten, Martinsville-en már le is telik a büntetés és újra helyet foglalhatnak a pitboxban.
A legfrissebb hírek szerint azonban a crew chiefek bannolása lényegében az égvilágon semmit sem jelent.
A Hendrick Motorsports ugyanis maga hintette el, hogy Richmondon az 5-ös számú, Kyle Larson által vezetett – és végül a futamot megnyert – autó cc-je, Cliff Daniels ugyanúgy a pályán teljesíthetett szolgálatot, mintha mi sem történt volna. Egyedül annyi volt a különbség, hogy nem lehetett a gárda konkrét munkaterületén.
Ráadásul ez totálisan legális.
A szabályok szerint a NASCAR által eltiltott dolgozóknak csak az exkluzív belépőkártyájukat vonják be, aminek révén nem tehetik be a lábukat a garázsokba, a pitbe, a paddockba és a spottereknek kijelölt helyre.
Máshová viszont nyugodtan bemehetnek, legyen szó a létesítmény belső részéről, a csapatok privát területéről, vagy épp a szponzoroknak fenntartott páholyokról. Emellett az sincs megtiltva, hogy közvetlenül kommunikáljanak a gárdájukkal akár futam közben is.
„Mondjuk úgy, hogy egy nem publikus helyen voltam, egy richmondi birtokon” – nyilatkozta a téma kapcsán Daniels az Autoweeknek.
„Nem akarok mélyebben belemenni a részletekbe, de nem ez volt az első alkalom és más csapatok is megcsinálták már ezt. A NASCAR tudja, hogy ott vagyunk, mi pedig szintén tudjuk, hogy ezzel ők tisztában vannak. Az egyetlen dolog amit kérnek, hogy ne csináljunk nagy jelenetet és lehetőleg ne legyünk szem előtt. A mai technológia mellett simán dolgozhatunk a versenyek alatt úgy is, hogy a pálya közelében sem vagyunk. Megvannak a monitorok, a telemetria és a kommunikációs eszközök hozzá. Még a csapat főhadiszállásáról is lehetséges, noha azért az nem annyira hatékony. A legjobb, ha a lehető legközelebb vagyunk úgy, hogy közben nem szegünk szabályt sem.”
A sztori kapcsán Denny Hamlin leszögezte, hogy manapság már szinte semmi jelentősége a csapatfőnökök büntetésének és akár messziről is irányíthatják a pályán zajló munkát.
„Ülhetnek a csapat távoli hadműveleti termében és onnan hozhatják meg a döntéseiket. A crew chiefek felfüggesztése már eléggé vitatható, mert ez egy hamis büntetés.”
Daniels viszont nem ért egyet ezzel:
„Saját szememmel akarom látni az abrocsok kopását, csak hogy egy példát említsek. Rengeteg olyan dolog van, amit személyesen a legjobb látni. Bele akarok nézni a srácaim szemébe, hogy lássam mit éreznek. Meg szeretném ölelni őket, ha jól mennek a dolgok és ott akarok lenni velük, ha rosszul. Nem hiszem, hogy valaha is eljön az a nap, amikor a Hendrick crew chiefek úgy döntenek, inkább távol maradnak, miközben a csapattal is lehetnek.”
KAPCSOLÓDÓ:
>>>>> Íme döntés – Amit szabad a nagycsapatnak, nem szabad a kiscsapatnak
>>>>>Ez áll a háború hátterében: A NASCAR eltörölheti a charter-rendszert
>>>>>Az F1 és az IndyCar sem remekelt, a NASCAR viszont több, mint egymillió nézőt vesztett az USA-ban

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough