Ez áll a háború hátterében: A NASCAR eltörölheti a charter-rendszert

Ez áll a háború hátterében: A NASCAR eltörölheti a charter-rendszert
credit: Sean Gardner/Getty Images/NASCAR



Ahogyan arról az USAracing beszámolt, továbbra is dúl a polgárháború a NASCAR-on belül.

A csapatok tavaly októberben robbantották a bombát, miszerint finoman szólva sem elégedettek a szervezet bevételeinek elosztásával. A minden túlzás nélkül sporttörténeti sajtótájékoztatón nyilvánosan kijelentették, annyira kevés pénz folyik be a gárdákhoz a NASCAR-tól, hogy a saját szponzoraik nélkül képtelenek lennének fennmaradni.

A tárgyalások azóta is zajlanak a felek között, de nem sok sikerrel.

A helyzet pedig mostanra odáig fajult, hogy a csapatok kollektíve bojkottálták a szerdai, negyedéves mítingjüket a NASCAR tisztviselőivel.

Bár számos ponton nem értenek egyet, a The Athletic legfrissebb értesülései szerint azonban mind közül a legjobban a charter-rendszer osztja meg a szervezetet és az alájuk tartozó gárdákat.

A különleges jogosultságból összesen harminchat darab érhető el, amit a csapatok maguk között adhatnak-vehetnek.

Ezek birtokában vállalják, hogy a szezon valamennyi fordulóján részt vesznek, cserébe viszont garantált a helyük a rajtrácson (tehát nem fenyegeti őket a kvalifikációkon való elvérzés lehetősége), továbbá extra részesedést kapnak a NASCAR bevételeiből is.

A csapatok pedig maximálisan ragaszkodnak a rendszerhez, aminek oka az, hogy az utóbbi években a charterek értéke jelentősen megnőtt.

A Cup Seriesbe való beszállás iránt egyre több csapat érdeklődik, a jogosultságok ára pedig már a 25-30 millió dollár között mozog.

A mezőnyben lévő gárdák nem véletlenül tekintenek úgy a birtokukban lévő charterekre, mint egyfajta befektetésre.

Itt kezdődnek a problémák.

A charter-korszak 2016-ban kezdődött, majd 2020-ban a NASCAR újabb öt évre elkötelezte magát mellette.

A most érvényben lévő megállapodás 2024 végén jár le, pontosan akkor, amikor a másik kritikus pontnak számító televíziós szerződések a FOX-szal és az NBC-vel is a végükhöz érnek.

A csapatok mindenképpen azt akarják, hogy a chartert állandóvá tegyék, ezzel szemben viszont a NASCAR-vezér Jim France-nak esze ágában sincs ezt meglépni. Ebből adódóan pedig a mezőny tagjai megalapozottan tarthatnak attól, hogy a 2024-es idény végén akár el is kaszálhatják a rendszert.

Mint fentebb említésre került, számos potenciálisan új csapat érdeklődik a Cuphoz történő csatlakozás miatt. A kevés elérhető – és méregdrága – charter viszont erőteljes eltántorító tényező számukra.

Ez ráadásul maga után vonhatja az új gyártópartnerek érkezését is, amire a NASCAR-nak égető szüksége lenne.



KAPCSOLÓDÓ:

>>>>>Nincs vége: Újabb fordulat a NASCAR történetének legnagyobb botrányában

>>>>>Sosem látott, gigantikus botrány tört ki a NASCAR-ban







Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy