IndyCar: Grosjean falazása döntötte el az utóbbi évek legjobb oválfutamát

IndyCar: Grosjean falazása döntötte el az utóbbi évek legjobb oválfutamát
credit: Penske Entertainment/Joe Skibinski



Rendkívüli izgalmakat tartogatott az IndyCar idei szezonjának első oválpályás versenye.

A Texas Motor Speedwayen rendezett PPG 375 szinte végig látványos manőverekkel szolgált, a vége felé közeledve pedig már-már az IRL-érát idézték a szoros, kerék a kerék elleni küzdelmek.

A hajrában mindent egy lapra feltéve csatázott a győzelemért Josef Newgarden (Team Penske) és Pato O’Ward (McLaren), egy baleset azonban megfosztotta őket attól, hogy végül maguk döntsék el a trófea sorsát.

Az utolsó előtti körben a mindaddig rendkívül jól versenyző Romain Grosjean egy csata hevében elvesztette uralmát Andrettiék 28-as Dallara-Hondája felett és először a pálya külső falának vágódott, majd onnan visszacsúszva a belsőre pattant.

Szerencsére a franciának nem esett baja, a futamnak viszont már a végét jelentette.



Ezzel Newgarden IndyCar-karrierje 26. győzelmét aratta, ebből a harmadikat – és zsinórban a másodikat – a TMS másfél mérföldes oválján.

O’Wardnak viszont idén már másodszor kellett lenyelnie a békát, hogy ismét csak első udvarhölgyként ért célba.

A szezonnyitó, St. Pete-i futamon egy átmeneti motorhiba vette el tőle az elsőséget.

Harmadikként Alex Palou zárt a Chip Ganassi Racinggel, de befért még a top 5-be David Malukas (Dale Coyne Racing), valamint Scott Dixon (CGR) is.

Ha pedig már Ganassiék, a 11-es autójukat vezető Takuma Sato viszont idő előtt búcsúzni kényszerült, miután már az 55. körben közeli ismeretséget kötött a fallal.

Szintén pocsék napja volt Alexander Rossinak, aki az 51. körben történt pitkiállása után futott rá a saját csapatához beállni készülő Kyle Kirkwoodba (Andretti), aki ironikus módon pont azt a 27-es Dallara-Hondát vezeti, amit tavaly még az immár a McLarent szolgáló kaliforniai.

Az eset után a versenyirányítás Rossit találta hibásnak, áthajtásos büntetést kiróva rá. A 2016-os Indy 500 győztese a javítások miatt hosszúra nyúlt kiállása miatt ekkor már eleve hat kör hátrányban volt.

Végül a huszonkettedikként rangsorolták, Kirkwood viszont be sem fejezte műszaki hiba miatt.

Ami a pole-os Felix Rosenqvistet illeti, a svéd a saját bőrén tapasztalta meg, hogy a történelem ismétli önmagát.

Tavaly szintén ő startolhatott az élről a TMS-en, a kockás zászlót viszont újfent nem látta meg.

Ezúttal a 179. körben, a 4-es kanyarban lévő SAFER-falban kikötve búcsúzott.

Úgyszint déja vu-je volt Graham Rahalnak és Devlin DeFrancescónak.

2022-ben – akkor Helio Castronevesszel kiegészülve – szenvedtek balesetet.

A kiváltó ezúttal is DeFrancesco volt, a tavalyi évvel ellentétben viszont most nem önhibájából.

Az Andretti Autosport versenyzője megforgott, az érkező Rahal pedig már nem tudta elkerülni.

A végére egy pozitívum.

Az élete első oválpályás -ezzel együtt mindössze második, magasan jegyzett open-wheel – futamát teljesített Agustín Canapino a tizenkettedikként ért célba a Juncos Hollinger Racing 78-as Dallara-Chevyjével, amivel ő lett a verseny legjobb újonca is.


KAPCSOLÓDÓ:

>>>>>Newgarden szerint Jimmie Johnson miatt lett versenyképes a mezőny Texasban

>>>>>22 éve nem volt ennyire versenyképes futama az IndyCarnak Texasban