Eltiltása ellenére is megengedi Williamsnek a NASCAR, hogy harcba szálljon a playoffért

Most már minden kétséget kizáróan Josh Williams nevet utoljára az atlantai parkolása után.
Mint ismeretes, a DGM Racing pilótája a NASCAR Xfinity Series futamán állt meg a rajt-célvonalon, miután a versenyirányítás kiintette sérült autója miatt.
Demonstárciója révén nem csak országos hírnevet és rengeteg új rajongót szerzett, de még egy vadonatúj főszponzort is bevonzott a stílszerűen parkolási rendszerek kiépítésében utazó Parking Guidance Systems képében.
Tettét azonban a NASCAR illetékesei nem nézték jó szemmel és büntetésből eltiltották a soron következő, COTA-n rendezett fordulón való részvételtől.
A döntés után a DGM rögtön benyújtotta kérelmét arra vonatkozóan, hogy a szankció ellenére is biztosítsák Williams számára a rájátszásba jutás lehetőségét.
Az idény utolsó hét futamát magában foglaló bajnoki hajrában összesen tizenkét pilóta vehet részt, akik pontok, vagy győzelem által verekedhetik be magukat. Emellett viszont a szabályok szerint az alapszakasz összes kvalifikációján ott kell lenniük.
Utóbbi kitétel alól viszont felmentést kaphatnak, ha rajtuk kívül álló okok miatt kénytelenek partvonalon lenni, a NASCAR pedig eddig szinte minden esetben jóvá is hagyta.
A kevés kivétel közé tartozott 2021-ben Grant Enfinger, aki szponzorációs problémák következtében hagyott ki egy futamot, kérelme ellenére viszont a szervezet nem adta meg neki az engedélyt a playoffra.
Williamsnek viszont emiatt sem kell idegeskednie.
A NASCAR az eltiltás ellenére is rábólintott a felmentésre vonatkozó kérésre, így ugyanúgy meccsben marad a rájátszásért, mintha a parkolás meg sem történt volna.
A döntés vitatható, de korántsem egyedi.
2019-ben például Johnny Sautert függesztették fel, miután a Truck Series iowai fordulóján sárga zászló alatt nyomta falnak Austin Hillt. Ennek ellenére a NASCAR megengedte neki, hogy ott legyen a rájátszásban.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough