Bowman kiábrándítónak nevezte az austini káoszt, az alelnök szerint viszont pont erről szól a NASCAR

Alapvetően jó versenyt hozott a NASCAR Cup Series múlt vasárnapi EchoPark GP-je. Bár szinte végig ment az adok-kapok, egészen a hajráig nem érték komoly kritikák a pályán látott küzdelmeket.
Az utolsó körökben viszont már egymást érték az incidensek, aminek révén három overtime után tudták csak befejezni.
Mindezt a végül harmadikként leintett Alex Bowman egyszerűen kiábrántítóként jellemezte.
„Annyira hülyeség, hogy így kell versenyznünk” – nyilatkozta a Hendrick Motorsports pilótája a leintés után.
„Semmilyen szempontból sincs ez rendben. Kiábrándító, ugyanakkor mégis ezt kell csinálnunk, mert azért vagyunk itt, hogy jó eredményeket hozzunk a szponzoroknak. Sokat számít, ha a végén tíz helyet veszítesz. Nem lehetsz te az egyetlen, aki tisztán vezet, mert akkor a többiek bedarálnak. Ha nem torpedózod meg az előtted lévőt, akkor a mögötted érkező biztosan megteszi veled. Mégis mit kellene tenni? Ha egy 12 éves gyerek csinálná ezt a gokartpályán, akkor biztosan leüvöltenék a fejét. Mi viszont ott vagyunk a tévében és azt mondjuk, hogy nahát, ez a legjobb versenyzés.”
A látottak kapcsán megszólalt a NASCAR versenyzésért felelős alelnöke, Elton Sawyer, aki maximálisan védelmébe vette a COTA-n lezaljlott káoszt.
„Semmi olyat nem láttunk, ami túlment volna a határon” – mondta a szakember a SiriusXM Radiónak adott interjújában.
„Azt hiszem, abban, amit a versenyen láthattunk közrejátszott a Next Gen autók tartóssága. A pilótáink ezzel tisztában vannak, így még agresszívebbek lehetnek, hiszen tudják, hogy az autó strapabíró. Igen, létezik határvonal és a csapatok tisztában vannak azzal, hogy ezt hol húztuk meg. Ha olyasmit látunk, ami nyilvánvalóan átlépi ezt, akkor beleavatkozunk. Most viszont nincs ilyesmiről szó. Azt akarjuk, hogy [a konfliktusokat] a versenyzők képesek legyenek kezelni. Az agresszív versenyzés több, mint 74 éve benne van a NASCAR DNS-ében.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough