NASCAR: „Teljes F1-es szezon egyetlen futamba sűrítve” – Button teljesítette saját elvárásait, Reddick nyert Austinban
Három overtime-ba telt, mire a NASCAR Cup Series mezőnye be tudta fejezni a Circuit of the Americason rendezett EchoPark GP-t.
A hosszúra nyúlt versenyen ugyanis volt minden, mint a búcsúban: sportszerű csaták, látványos csetepaték és harcok, a poklot megjárt, majd hamvaiból feltámadt Kyle Larson, az utóbbi idők legönostorozóbb interjúja, valamint egy rendkívül emocionális Kurt Busch, aki a kommentátori fülkéből nézte végig, amint Tyler Reddick győzelmet arat.
A 23XI Racing pilótája a tervezett versenytáv vége előtt négy körrel állt az élre, vezető pozícióját pedig a három hosszabbítás ellenére is sikerült megőriznie.
Ezzel idei első, teljes eddigi karrierjét tekintve pedig a negyedik főkategóriás győzelmét aratta. Ráadásként jelen siker egyben a legelső volt számára a Michael Jordan és Denny Hamlin által tulajdonolt csapat 45-ös Toyotájával.
Az autót tavaly még Kurt Busch vezette, aki súlyos agyrázkódása miatt végül visszavonulni kényszerült.
A 2004-es Cup-bajnok a futamot már a FOX szakértőjeként követte és érthető módon rendkívül emocionálisan fogadta, amikor a gép áthajtott a kockás zászló alatt.
„Reménykedtem abban, hogy visszaülhetek az autóba, de ahogyan látom, jó kezekben van” – mondta Reddick befutóját nézve.
A 27 éves kaliforniai a második pozícióból kezdte meg a versenyt, majd megnyerte a második szakaszt és összesen 41 körön át tudhatta magáénak az első pozíciót.
„Ez a győzelem a világot jelenti számomra” – nyilatkozta a leintés után.
„A teljes 23XI rendkívül keményen dolgozott a tél folyamán annak érdekében, hogy a road-program még jobb legyen. Extrém motiváltan jöttünk ide és ezt a teljesítményünkkel bizonyítottuk is.”
Másodikként Kyle Busch zárt a Richard Childress Racing színeiben, míg a harmadik pozíciót Alex Bowman szerezte meg a Hendrick Motorsports 48-as Chevyjével.
Top 5-tel távozott még Austinból Ross Chastain (Trackhouse Racing) és William Byron (Hendrick Motorsports) is.
Külön ki kell emelni a tizennegyedikként célba ért Kyle Larsont, aki a futam során megjárta a poklot.
A tizenegyedik körben rögtön a szenvedő alanya lett Bubba Wallace megcsúszásának.
Ennek köszönhetően a 23XI-ös alabamai búcsúzott is a versenytől, később pedig nem csak magára vállalta a történteket, de egyben azt is kijelentette, hogy folyamatos hibái miatt a csapatnak meg kellene válnia tőle.
KAPCSOLÓDÓ: Bubba Wallace szerint a csapatnak ki kellene rúgnia őt
Larson folytatni tudta ugyan, de alig fél kör múlva ismét menetiránnyal szemben találta magát ezúttal már Hamlin jóvoltából.
Ha ez nem lett volna elég, a harmadik szakaszban megbüntették a pitlane-en való gyorshajtás miatt és még egy extra kiállást is be kellett iktatnia technikai probléma okán.
Mindebből adódóan két kör hátrányba került, a sárga zászlós szakaszok, valamint overtime-ok révén viszont vissza tudta küzdeni magát, végül top 15-ös eredménnyel szállhatott ki a volán mögül.
A legnagyobb érdeklődésre azonban kétségkívül a beugró „road-menők” tartottak számot.
A Rick Ware Racing 15-ös Fordjával debütált Jenson Button célja az volt, hogy befejezze a versenyt és lehetőleg a rajtpozíciójánál előrébb végezzen.
Nos, ezt sikerült is telesítenie, hiszen a huszonnegyedik helyről startolva végül a tizennyolcadikként fejezte be a napot.
A kaotikus futam végén a csapatrádión így foglalta össze tapasztalatait:
„Ez egy teljes Forma-1-es szezon volt egy versenybe sűrítve.”
Később viszont azt is elárulta, hajszálnyira volt attól, hogy kiálljon a versenyből:
>>>>>Button rosszullét miatt majdnem feladta debütáló NASCAR-futamát
A mezőny másik F1-es világbajnokának, Kimi Räikkönennek viszont vele ellentétben már volt némi fogalma arról, hogy mire is számítson a Cupban.
Tavaly augusztusi, Watkins Glen-i bemutatkozása során a legjobb 10-et ostromolta egészen addig, amíg egy önhibáján kívüli baleset idő előtt pontot nem tett a futamára.
Most, az utolsó F1-es győzelmének helyszínéül is szolgált COTA-n azonban főként a top 20-on kívül autózott csak, a hajrá felé közeledve viszont sikerült felverekednie magát egészen a negyedik helyig.
Ennek oka az volt, hogy a tizenkét körrel a vége előtt életbe lépett sárga zászlós periódus alatt egyike volt azon öt pilótának, akik nem hajtottak ki a pitbe.
A későbbi restartok után azonban visszaesett és egyszer még ki is forgatták, aminek hála csak a huszonkilencedik helyet tudta megszerezni a Trackhouse Racing 91-es Chevyjével.
Nála is rosszabbul járt viszont Jimmie Johnson.
A Legacy Motor Club társtulajdonosa/részidős versenyzője már a legelső körben kiállni kényszerült, miután a kicsúszó Brad Keselowski autóját elkerülni próbáló Chris Buescher eltaláta Ty Dillont, aki végül belefutott Johnson 84-es Chevyjébe.
Szintén nem ilyen futamot álmodott meg magának Jordan Taylor.
A Hendrickék 9-es Chevyében a sérült Chase Elliottot helyettesítő háromszoros IMSA-bajnok már a szombati napon abszolút sztár lett köszönhetően annak, hogy élete első NASCAR-időmérőjén rögtön sikerült elcsípnie a negyedik rajthelyet.
Maga az EchoPark GP viszont már korántsem alakult ilyen meseszerűen és végül be kellett érnie a huszonnegyedik pozícióval.
Végül egy statisztikai érdekesség: a maga 3 órás 30 perces és 32 másodperces időtartamával a verseny a leghosszabb főkategóriás NASCAR-futam lett az 1976-os, riverside-i forduló óta.
A Cup következő állomása április 2-án, a Richmond Raceway lesz.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough