Mégis összejöhet? Úgy fest, az IndyCar most tényleg komolyan gondolja a nemzetközi terjeszkedést

Mégis összejöhet? Úgy fest, az IndyCar most tényleg komolyan gondolja a nemzetközi terjeszkedést
credit: Penske Entertainment/Joe Skibinski

Mégis összejöhet? Úgy fest, az IndyCar most tényleg komolyan gondolja a nemzetközi terjeszkedést


Az IndyCar jelenleg csak egyetlen versenyt rendez az USA határin kívül a kanadai Honda Indy Toronto képében.

Az utóbbi években viszont rendre napvilágra kerültek olyan hírek, amelyek az esetleges nemzetközi porondra való visszatérésről szóltak.

Ezek végül el is haltak, a Penske-hatalomátvétel után pedig az addigiaknál is kevesebb esély lett az Észak-Amerikán kívüli fordulókra.

A Kapitány többször is leszögezte, hogy elsősorban a széria belföldi megszilárdítására koncentrál, ezért nem is igazán vannak radarjukon külföldi futamok.

Jött azonban a Juncos Hollinger Racing társtulajdonosa, Ricardo Juncos, aki kezdettől fogva erőteljesen lobbizik azért, hogy hazájába, Argentínába vigye az IndyCart.

Az üzletember ennek érdekében 2022 novemberében egy nagyszabású – és hatalmas sikerrel zárult – bemutatóturnét is tartott az országban a helyi túraautó-sztár Agustín Canapinóval a volán mögött.

A 32 éves versenyző azóta már a csapat teljes szezonos IndyCar-pilótája is lett, az idényt megnyitó St. Petersburg-i fordulón pedig több, mint nagyszerűen debütált, miután szinte teljes open-wheel újoncként a tizenkettedikként ért célba a veteránokat is próbára tevő pályán.

A potenciális dél-amerikai futam kapcsán már tavaly látogatást tett egy argentín küldöttség az IndyCarnál, legvalószínűbb helyszínként pedig az Autódromo Termas de Río Hondót tartják számon.

A létesítményben jelenleg sport- és túraautó versenyeket rendeznek, legnagyobb eseménye pedig a MotoGP Argentín Nagydíja.

Most újabb fejlemények vannak az ügyben.

A minap a széria külön delegácót küldött a létesítménybe, amelynek tagjai között ott szerepelt a Penske Entertainment elnök-vezérigazgatója Mark Miles, az alelnök Michael Montri és a pályatervező Tony Cotman is.

A látogatás célja az volt, hogy felmérjék a jövőbeli verseny rendezésének lehetőségét.

Az amerikai open-wheel magas rangú bajnoksága utoljára 1971-ben, még a USAC Championship Car érában tette tiszteletét Argentínában, méghozzá egy duplafordulóval az Autódromo de Rafaelán.