Hendrickék mélységesen csalódtak a NASCAR-ban
Mint ismeretes, szerdán a NASCAR minden idők legsúlyosabb, csapatra mért büntetését szabta ki a Hendrick Motorsportsra.
Az autók motorháztetején lévő légbeömlőkön felfedezett, illegális módosítás miatt az HMS mind a négy Chevy Camarója mellől levontak 100 pontot, ugyanennyi egységtől fosztották meg a pilótákat is egyéniben, továbbá a playoff-pontjaikat is megnyírbálták 10-zel.
A versenyzők közül csak a 9-es géphez köthető Chase Elliott és Josh Berry volt kivétel – előbbi sérülés miatt jelenleg nem kényszerpihenőn van, utóbbi pedig beugróként eleve nincs meccsben a pontokért.
Emellett az összes crew chiefet felfüggesztették négy futamra, továbbá fejenként 100.000 dollárt is fizetniük kell.
Hendrickék rögtön fellebbeztek a döntés ellen, most pedig az ügyben megszólalt a csapat versenyzésért felelős alelnöke, Chad Knaus is.
Az Atlanta Motor Speedwayen tartott sajtótájékoztatóján a szakember kijelentette, csak annyi módosítást hajtottak végre az elemeken, hogy azok beférjenek a motorháztetőn lévő nyílásba.
„Amikor a szezon előtt elkezdtük megkapni az alkatrészeket, akkor rájöttünk, hogy ezek nem olyanok, mint amikre számítottunk” – mondta Knaus, aki crew chiefként Jimmie Johnson mind a hét bajnoki címében kulcsszerepet játszott.
„Leírhatatlan mennyiségű üzenetváltás zajlott le a NASCAR, a gyártók és a csapatok között arról, hogy mit csinálhatunk az elemekkel. A helyzet pedig őszintén szólva kéthetente változott. Nehéz volt eligazodni, úgyhogy meglátjuk mit hoz majd a fellebbezés.„
Több olyan vélemény is napvilágot látott a büntetések bejelentése óta, hogy a valódi ludas maga a szóban forgó rácsot gyártó partner lehet.
Az HMS-ével egzakt megegyezően szankcionálták a Kaulig Racing 31-es, Justin Haley által vezetett Chevyjét is.
A gárda szintén fellebbezett, indoklásukban pedig felhívták a figyelmet arra, hogy náluk a két rács közül csak az egyiket találták szabálytalannak.
Knaus magának a NASCAR-nak a fellépését is kritizálta.
„Véleményem szerint ez egy borzalmas helyzet. Nem csak nekünk, de a szervezet számára is. Ez az, ami nekem személy szerint nem tetszik. Csúnya ügy, nem lenne szabad ebben a szituációban lennünk.
A garázsban minden egyes csapat felelős azért, hogy az autók átmenjenek a technikai ellenőrzésen és a megfelelő szinten teljesítsenek. Ugyanakkor senki sem kéri számon ilyen szinten a gyártókat azzal kapcsolatban, hogy olyan elemeket adjanak nekünk, amilyenekre szükségünk van. Nagyon sok területe van még a sportnak, amelyeknek fejlődniük kell. Amiatt vagyok talán a legcsalódottabb, hogy végigjártuk ezt az utat, közösen dolgoztunk a NASCAR-ral és a gyártókkal, erre mégis előfordulhat ilyen. Nagyon kiábrándító.”
Knaus magának a rácsok lefoglalásának eljárását is kritizálta, amire csak a phoenixi futam edzése előtt végrehajtott ellenőrzés után bő négy órával került sor.
„Zavarbaejtő az egész. A technikai ellenőrzés során tisztában voltunk azzal, hogy érdeklődéssel figyelik a területet. Pontosan ezért is annyira csalódás. Bővel lett volna időnk arra, hogy leszedjük őket, ha úgy érezzük, hogy baj van velük. Biztosíthatok mindenkit arról, ha tudjuk, hogy valami gond van, akkor rögtön lekaptuk volna az elemeket és a kukába dobjuk, majd üzemanyaggal leöntjük és felgyújtjuk ott, ahol senki sem látja. Fogalmunk sem volt arról, mi a helyzet. Csak magamat tudom ismételni, rendkívül kiábrándító ez a helyzet, amibe kerültünk.”
A NASCAR alelnöke, Elton Sawyer így magyarázta a büntetést:
„Nyilvánvaló volt számunkra, hogy azokat az elemeket olyan területen módosították, amelyek nem engedélyezettek. A büntetés pedig egybehangzó azzal, mint amit az elmúlt évben, hasonló esetekben kiszabtunk. Úgy éreztük, ahhoz, hogy a garázsban megmaradjanak az egyenlő feltételek, figyelembe véve a tavaly lezajlott megbeszéléseket, valamint a tulajdonosokkal való közös munkát arról, hogy mi legyen az elrettentő modell az ilyen esetekben, nem maradt más választás, mint a büntetések kiszabása.”
ELŐZMÉNYEK:
>>>>> Hendrickék nem hagyják annyiban a gigabüntetést, DE…
>>>>>Chase Elliott lett csapata történelmi büntetésének legnagyobb nyertese
>>>>>A NASCAR szerint Hamlin megúszta volna a büntetést, ha nem henceg a manőverével a podcastjében
>>>>>Van egy versenyző, aki 0 ponttal is bejuthat a rájátszásba
>>>>>Bevallotta tettét, mégis fellebbez a büntetése ellen Denny Hamlin
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough