NASCAR: Hendrickék nem hagyják annyiban a gigabüntetést, DE…
Ahogyan arra számítani lehetett, a Hendrick Motorsports nem nyugszik bele a NASCAR legfrissebb döntésébe.
Mint arról az USAracing beszámolt, a szervezet horribilis mértékű büntetéscunimaval sújtott le rájuk, miután kiderült, hogy a Phoenix Racewayen mind a négy Chevyjük esetében módosították a motorháztetőn lévő légbeömlőket.
A szabálysértés következtében a NASCAR egységesen 100-100 ponttól megfosztotta őket az autók és a pilóták pontversenyében. Utóbbiak ráadásul fejenként 10 playoff-ponttól is elbúcsúzhattak.
Ez nem érinti a sérülés miatt partvonalon lévő Chase Elliottot, valamint a 9-esben őt helyettesítő Josh Berryt, aki beugróként eleve nincs is meccsben a pontokért.
A crew chiefeket továbbá négyfutamos eltiltással sújtották, pluszban pedig még 100.000 dollárt is fizetniük kell.
Hendrikéckék a szankciók közzététele után rögtön be is jelentették, hogy élni kívánnak a fellebbezési jogukkal.
Érveik a következők:
- A NASCAR által a csapatok számára kötelezően előírt, egyetlen beszállítótól származó rácselem nem felel meg annak a dizájnnak, amit a Chevrolet már előzetesen benyújtott a szervezet felé (ezt akkor jóvá is hagyták)
- A kérdéses elemekre vonatkozó tájékoztatás a NASCAR részéről következetlen és nem egyértelmű
- A korábbi, hasonló mértékű büntetéseket kivétel nélkül a versenyeket követő technikai ellenőrzésen feltárt szabálytalanságok után szabták ki. Az ő esetükben viszont már a kvalifikáció előtt sor került erre.
- Az HMS továbbá azt is állítja, hogy a NASCAR önkényesen hajtott végre ellenőrzést a garázs megnyitása után alig 35 perccel, négy órával később pedig minden előzetes kommunikáció nélkül történt meg a lefoglalás.
Érdekes módon viszont a csapat azt már nem kérvényezte, hogy a crew chiefek a most hétvégi, atlantai fordulón még felvehessék a munkát.
Ilyen esetekben a NASCAR ezt külön engedélyezi szokta.
Abban az esetben ugyanis, ha a fellebbezés sikeresnek bizonyulna, az előzetesen kihagyott fordulót már nem lehet kellőképpen kompenzálni.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough