Minden idők legnagyobb NASCAR-büntetését kapták Hendrickék, az előző rekorder végül a fennállásával fizetett tettéért
A NASCAR egyik legpatinásabb csapataként a Hendrick Motorsports már számos mérföldkövet, rekordot tudhat magáénak.
Több egyéb mellett tizennyolc bajnoki címmel büszkélkedhetnek a NASCAR nemzeti porondján, ebből tizennégyet a királykategóriát képező Cup Seriesben zsebelték be, amely szériában ráadásul már nem kevesebb, mint 293 futamgyőzelemnél tartanak.
Most egy újabb „leget” tudhatnak a nevük mellett, ez viszont már nem biztosan nem fog bekeretezve kikerülni Rick Hendrick irodájának falára.
A múlt hétvégi, Phoenix Racewayen rendezett forduló edzését követően a NASCAR elkobozta a szellőzőrácsokat mind a négy Chevy Camarójuk motorháztetejéről szabálysértést feltételezve.
Az átfogó vizsgálat után a gyanú bizonyítást nyert, aminek következtében az HMS:
- 100-100 pontot elveszített az autók, valamint a pilóták bajnokságában
- A versenyzőktől levontak további 10 playoff-egységet
- A négy crew chiefet négyfutamos eltiltással sújtották
- Pluszban még fejenként 100.000 dollárt is fizetniük kell
Ez csak pénzben kifejezve 400.000 dollár értékű büntetés, ami egyben azt is jelenti, hogy kereken 100.000-rel sikerült megdönteniük a korábbi rekordot.
A csúcsot eddig a Michael Waltrip Racing tartotta, amelyet 300.000 dollárral vágtak meg a 2013-as, richmondi futam után a végeredmény szándékos befolyásolása miatt.
A futam hajrájában Clint Bowyer direkt megpördült annak érdekében, hogy sárga zászlót idézzen elő. Ezután Brian Vickers is végrehajtott egy kérdőjeles pitkiállást, ami végül lehetővé tette, hogy Martin Truex Jr. jusson be a rájátszásba, kiejtve ezzel a Stewart-Haas Racingnek vezető Ryan Newmant.
A NASCAR erre reagálva mind a három pilótát 50 pont levonással büntette, aminek révén Truex kiesett a playoffból, Newman javára.
Az MWR megkapta még a már említett 300.000 dolláros pénzbírságját, a Vickers spottereként jegyzett Ty Norrist pedig határozatlan időre eltiltották. Utóbbi szakember egyébként ma már a Trackhouse Racing elnöke.
Mindennek következtében a csapat több szponzorát is elvesztette, köztük a NAPA Auto Parts-cal. Két év múlva pedig meg is szűntek.
KAPCSOLÓDÓ:
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough