NASCAR: Jeff Gordont teljesen lenyűgözte Josh Berry teljesítménye

Ami valakinek hatalmas csapás, az másnak élete lehetősége lehet.
Nem is lehetne ez igazabb Josh Berryre nézve.
A 32 éves versenyző egyik pillanatról a másikra találta magát a Hendrick Motorsports 9-es Chevyjének volánja mögött, miután annak eredeti gazdája, Chase Elliott snowboarad-balesetben megsérült.
Berry a Las Vegas Motor Speedwayen debütált a gárda színeiben, amely futam NASCAR Cup-karrierjének mindössze harmadik bevetése volt.
Ráadásul ekkor vezette életében először a Next Gent is, így minden tekintetben elmondhatta magáról, hogy mélyvízbe dobták.
Ha ez nem lett volna elég, a verseny során még a gázpedál hibájával is meg kellett küzdenie, végül pedig csak a 29.-ként látta meg a kockás zászlót a bűn városában.
A Dale Earnhardt Jr. nagy protezsáltjának számító Berry – aki az imént említett pilóta csapatával fut teljes szezont az Xfinity Seriesben – a soron következő, Phoenix Racewayre kiírt fordulónak már jóval felkészültebben vághatott neki.
Volt ideje szimulátorban gyakorolni, számos mítingen részt vett a csapattal és a mentális ráhangolódásra is maradt kapacitása.
Erőfeszítéseit pedig siker koronázta.
A United Rentals Work United 500-at a tizedik pozícióban zárta, aminek révén a Hendrick Motorsports teljes legénységével top 10-et tudott hozni, miután William Byron nyert, Kyle Larson a negyedik, míg Alex Bowman az ötödik helyen ért célba. Utóbbi arizonai ráadásul pályafutása során először átvette a vezetést a Cup összetettjében.
„Ez egy nagyon jó nap volt a 9-es Chevy csapatának” – nyilatkozta a leintés után az értelemszerűen boldog Berry, aki Elliott távollétében valamennyi oválfutamot megkapja a 9-esben.
„Sokat javultunk a múlt heti eredményünkhöz képest. Lényegében az egész verseny alatt körön belül tudtunk maradni és volt pár igazán jó etapunk. Néhányszor visszaestünk, de ez is a tanulás része számomra.
Ezek a futamok hosszúak és muszáj még jobban ráéreznem erre az autóra, hogy optimálisabb irányt mutassak Alannek [Gustafson, a crew chiefje] annak érdekében, hogy még jobban tudjon segíteni nekem. A vége felé a 15-16. helyet láttuk valószínűnek, amivel szintén elégedett lettem volna. A sárga zászlós szakaszok és a jól végrehajtott restartok után viszont sikerült top 10-et hozni.”
Az HMS korábbi négyszeres Cup-bajnoka és mostani alelnöke, Jeff Gordon maximálisan elégedett volt a produkciójával.
„Teljesen legnyűgözött Josh mai teljesítménye” – mondta Gordon a futam utáni sajtótájékoztatóján.
„A 9-es pitboxában voltam a nap túlnyomó részében. A verseny nem indult annyira jól számukra, de láttam, hogy folyamatosan dolgoznak az autón, alkalmazkodnak a pálya változásaihoz és nyomulnak előre. A restartoknál három-négyautós csaták kellős közepébe keveredett én pedig egy kicsit ideges is voltam, mivel nagy szükségük van a pontokra.
Nagyszerű volt látni, hogy Joshnak sikerült megcsinálni, ami jó hatással van az önbizalmára is. Nem tudom, bárki is képes lenne-e hűen elmagyarázni azt, hogy Josh mennyire nehéz helyzetben van. Úgy értem, nem is emlékszem, hogy az Xfinity-autók valaha annyira különböztek volna a Cup-gépektől, mint ma.
Múlt héten rettenetesen kemény szituációba hoztuk, most azonban már beülhetett a szimulátorba, megvolt az üléspróba és elvégezte az összes számára kiadott házi feladatot. Mindezek eredménye pedig meglátszott Phoenixen.
Bízunk Joshban és olyan sokat szeretnénk az autóban tartani, ameddig csak lehetséges.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough