Jenson Button több futamra aláírt a NASCAR-ba, debütálásakor rögtön Räikkönennel találkozik

Jenson Button több versenyre aláírt a NASCAR Cupba, debütáló futamán rögtön Räikkönennel találkozik
credit: Rick Ware Racing

Jenson Button több versenyre aláírt a NASCAR Cupba, debütáló futamán rögtön Räikkönennel találkozik


Rendkívül izgalmasnak ígérkezik a NASCAR Cup Series március 26-ai, Circuit of The Americason rendezendő versenye.

Visszatér a mezőnybe a Trackhouse Racing színeiben Kimi Räikkönen, újra pályára hajt Floyd Mayweather alakulata, a The Money Team Racing Conor Dalyvel a volán mögött, míg a Hendrick Motorsports 9-es számú Chevyjével bemutatkozik Jordan Taylor, mint a sérült Chase Elliott helyettese.

Utóbbi háromszoros IMSA-bajnok és egyszeres Le Mans-i kategóriagyőztes azonban nem az egyetlen debütánsa lesz a futamnak.

A Rick Ware Racing ugyanis hivatalosan bejelentette, hogy a 15-ös számú Ford Mustangot nem más fogja vezetni, mint a Forma-1 2009-es világbajnoka, Jenson Button.

Az autót a Stewart-Haas Racing készíti fel, amely gárda egyben a promóciós feladatokat is végzi.

A szóban forgó, charteres Fordot Daytonán Riley Herbst, míg Fontanán és Las Vegasban JJ Yeley kapta meg. Most hétvégén, a Phoenix Racewayen pedig Todd Gilliland viszi pályára.

Button jelenlegi szerződése a COTA után még két versenyt tartalmaz a július 2-ára kiírt, chicagói utcai futam, valamint az augusztus 13-án, az Indianapolis Motor Speedway roadján rendezendő forduló képében.

Főtámogatója a Mobil1 lesz, amely nem csak Button személyes szponzora, de egyben az SHR kiemelt partnere is.

„Az ok, amiért képes voltam olyan hosszú ideig a Forma-1-ben maradni az az, hogy úgy éreztem, folyamatosan tanulok” – mondta a 43 éves pilóta, aki még mindig olyan jó reflexekkel bír, hogy konkrétan világrekordot állított fel.

„Mindig volt valami új a technológia, a mérnöki rész terén, vagy épp a saját vezetési stílusomat fejlesztettem. Amikor viszont elértem a tizenhetedik F1-es szezonomhoz, már elvesztettem a lelkesedésemet egy kicsit, mert az egész megszokottá vált.

A Forma-1-ből való távozásom lehetővé tette, hogy különböző szériákat próbáljak ki. Versenyeztem Japánban a Super GT-ben, indultam Le Mans-ban és belevágtam az off-roadba is, ami megint valami teljesen új dolog volt.

Ilyenkor kissé kiszolgáltatott helyzetbe hozod magad, mivel még nincs meg a kellő tudásod ahhoz, hogy olyan jó legyél, mint az adott szakág legjobbjai. Én viszont nagyon szeretem ezt a kihívást.”

Button számára nem lesz teljesen ismeretlen a Next Gen, hiszen már javában teszteli annak Le Mans-kompatilissé tett verzióját.

A legendás versenyen ő lesz a NASCAR, a Hendrick Motorsports és a Chevrolet közös, 56-os garázs projektjének egyik pilótája Jimmie Johnson, valamint Mike Rockenfeller oldalán. Tartalékosként, egyben vezetéstechnikai tanácsadóként pedig a már fentebb említett Jordan Taylort jegyzik.

A Cupban való versenyzés azonban teljesen más tészta.

„Sokat kell tanulnom nagyon rövid idő alatt. Ugyanakkor rendkívül izgatott vagyok az új kihívás miatt. Ha én belevágok valamibe, azt teljes erőbedobással teszem. Nem csak szórakozásból csinálom. Versenyképes akarok lenni és tisztában vagyok azzal, hogy ehhez idő kell.

Amikor először ültem be az 56-os garázsra készülő autóba, akkor rögtön az járt a fejemben, hogy „Mit csinálok? Ez annyira más!”. Aztán már úgy voltam vele, ez még mindig csak egy versenyautó négy kerékkel a pályán. Nagyon élvezem.”


KAPCSOLÓDÓ: Button számára a NASCAR szimpatikusabb az F1-nél, az oválokat pedig nevelőszériákban tanulná meg