Csalással nyerte meg a Daytona 24-et a Meyer Shank Racing – Óriási büntetést kaptak
Fennállása harmadik, ebből zsinórban második Daytona 24-győzelmét aratta január végén a Meyer Shank Racing.
Az Helio Castronevesszel, Simon Pagenaud-val, Tom Blomqvisttel és Colin Braunnal felállt gárda egyben történelmet is írt, mint a vadonatúj GTP-éra legelső győztesei.
Mostanra viszont kiderült, hogy siker korántsem ennyire fényes.
Az IMSA hivatalosan bejelentette, hogy az MSR szándékosan manipulálta az Acura ARX-06 abroncsnyomásra vonatkozó adatait, ami rendkívül komoly szabálysértésnek minősül.
Ennek következtében a szervezet jelentős büntetéscunamival sújtott le rájuk.
Egyaránt megfosztották őket 200-200 ponttól a versenyzők, valamint a csapatok bajnokságában, ezzel együtt teljesen lenullázták egységeiket a hosszútávú fordulókat tartalmazó Michelin Endurance Cupban. A Daytona 24-en szerzett összes pénzdíjukat visszvonták, továbbá még 50.000 dollár büntetést is kiszabtak.
A csapat vezető mérnökét, Ryan McCarthyt határozatlan időre felfüggesztették, a tulajdonos Mike Shanket pedig június 30-ig próbaidőre helyezték.
Mindennek ellenére megtarthatják győzelmüket, beleértve a Rolex-karórákat és a trófeát is.
Az MSR nem kíván fellebbezni a döntés ellen.
„Elfogadjuk a döntést és vállaljuk a felelősséget” – áll a gárda közleményében.
„Bocsánatot szeretnénk kérni mindenkitől az Acuránál, a Honda Performance Developementnél (HPD) és valamennyi partnerünktől. Ezt az ügyet házon belül kezeltük, a felelős csapattag pedig már nem dolgozik nálunk. Nem szeretnénk azt, hogy ez a hiba beárnyékolja mindazt a hatalmas erőfeszítést, amit a csapatunk, a versenyzőink és valamennyi partnerünk tett az új LMDh-autó fejlesztéséért. A történteket lezártnak tekintjük és teljes mértékben a soron következő, sebringi 12 órásra való visszatérésre összpontosítunk.”
Az IMSA tájékoztatása szerint a problémáról csak a versenyt követő technikai ellenőrzések lezárása után szereztek tudomást.
A manipulációra maga az HPD derített fényt és ők is értesítették róla a szervezetet.
Az IMSA által végrehajtott, minden részletre kiterjedő vizsgálat során a GTP-kategória összes többi autójának adatait bekérték összehasonlítási alap gyanánt.
„Rendkívül csalódottak vagyunk a Meyer Shank Racing által Daytonán elkövetett szabálytalanság miatt” – mondta a HPD elnöke és technikai igazgatója, David Salters.
„Tudomásunkra jutott egy probléma az MSR 60-as autójának adatai kapcsán, a verseny utáni alapos vizsgálatunkat követően pedig jelentettük is az eredményt az IMSA-nak. Az HPD nem tolerál semmiféle szabálysértést, kihágást, vagy adatmanipulációt. Teljes mértékben támogatjuk az IMSA intézkedéseit. Két éven át, óriási erőfeszítéseket tettünk a partnerinkkel annak érdekében, hogy az ARX-06-ot a lehető legjobb versenyautóvá tegyük. Elfogadhtatlannak tartjuk, hogy ezt bármi is megkérdőjelezze.”
Az NBC Sports feltette a kérdést az HPD-nek arról, hogy az eset mennyiben befolyásolja a Meyer Shank Racinggel való partnerségüket, ami az IMSA mellett az IndyCarra is kiterjed.
A vállalat motorsportokért felelős illetékese, Chuck Schifsky erre mindössze csak annyit reagált, hogy egyelőre nem kívánják bővebben kommentálni a helyzetet.
Azt viszont megerősítette, hogy a 60-as Acura versenyezni fog a március 18-ai, sebringi 12 óráson.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough