IndyCar: Callum Ilott maga sem gondolta volna, hogy ekkorát fog menni St. Petersburgben

IndyCar: Callum Ilott maga sem gondolta volna, hogy ekkorát fog menni St. Petersburgben
credit: Penske Entertainment/Joe Skibinski



A Juncos Hollinger Racing az IndyCar múlt vasárnapi, St. Petersburg-i szezonnyitóján hajtott pályára először kétautós csapatként, végül fantasztikus teljesítményt nyújtva.

A gond csak annyi volt, hogy erre alig figyelt fel valaki.

A show-t ugyanis teljesen ellopták a repkedő autókkal járó balesetek, az első helyért csatázó Romain Grosjean és Scott McLaughlin malőrje, valamint Marcus Ericsson győzelme.

Ez viszont nem igazán zavarta a mezőny kiscsapatát abban, hogy felhőtlenül ünnepeljenek a kockás zászló után.

Volt mit.

A JHR színeiben második teljes idényét megkezdő Callum Ilott a kvalifikáción csak a 22. helyet tudta megszerezni, a futamot viszont már a több, mint remek 5. pozícióban zárta.

Ennek révén a 24 éves brit nem csak IndyCar-karrierje eddigi legjobb befutóját hozta, de egyben ő lett a GP of St. Pete rajtpozíciójához képest legtöbbet előreugró pilótája is.

„Az ötödik hely nem igazán az volt, amire számítottunk” – jelentette ki Ilott.

„Tavaly ez volt talán a leggyengébb versenyünk, úgyhogy elképesztő, hogy mostanra ennyit javultunk. A szombat kemény volt számunkra, de fel tudtunk jönni a 22.-ről az 5.-re, ami nagyszerű!

Nem volt könnyű futam, muszáj volt rendkívül óvatosnak lennem, mivel sokan hibáztak, különösen a restartok után. Végül sikerült kimaradni a balesetekből és még előzni is tudtam. Szuper boldog vagyok és nagyon köszönöm mindenkinek a csapatnál a lenyűgöző munkát!”

A gárda másik versenyzőjének, Agustín Canapinónak is joggal érhetett fülig a szája.

A nulla felé konvergáló open-wheel tapasztalattal az IndyCarba érkező – sőt, még az angol nyelvet is csak néhány hónapja tanuló – túraautó-sztár bőven túlteljesítette a vele szembeni várakozásokat, miután a 12. pozícióban haladt át a célvonalon debütáló futamán.

„Rendkívül boldog vagyok, hogy körhátrány nélkül, a 12.-ként zártam. Jó volt a tempóm, különsen a végén. Számomra hatalmas kihívás volt, hogy több, mint 2 és fél órát kellett versenyeznem egy olyan autóval, amiben [az aeroscreen miatt] nem csak hatamas hőmérséklet uralkodik, de egyben még a vezetése is borzasztóan megterhelő.

El sem tudom hinni, hogy minden összejött! A restartoknál szenvedtem a hideg abroncsokkal, valamint próbatétel elé állított a saját fizikai állapotom is, úgyhogy nagyon örülök a végeredmény miatt. Hatalmas köszönet az egész csapatnak ezért a fantasztikus hétvégéért, még sokáig emlékezni fogok rá.”

Canapinóra a következő fordulón egy újabb nagy mérföldkő vár, hiszen az április 2-án, a Texas Motor Speedwayen esedékes PPG 375 élete első oválfutama lesz.