IndyCar: Sato számára csak két verseny biztos, Armstorng már idén debütálhat oválon
A korábbi hírekkel ellentétben egyáltalán nem biztos, hogy Takuma Sato a 2023-as IndyCar-szezon összes oválfutamán lehetőséget kap.
Az idén már csak részidős programot teljesítő, kétszeres Indianapolis 500-győztes veterán a Chip Ganassi Racing 11-es Dallara-Hondáján osztozik az épített/utcai pályákon vezető Marcus Armstronggal.
A gárda tulajdonosa, azaz Ganassi viszont az Indianapolis Starnak adott, legfrissebb interjújában elárulta, hogy Sato számára jelenleg csak az április másodikán, a Texas Motor Speedwayen rendezendő PPG 375, valamint a májusi, 107. Indy 500 biztos.
Az pedig nincs eldöntve, hogy a további három oválviadalon – a július 22-23-ai iowai duplafordulón, majd az augusztus 27-ei gatewayi Bommarito 500-on – ki fogja vezetni az autót.
Már ha egyáltalán nevezve lesz.
A szóban forgó gép nem része a Leader’s Circle-nek. Ebben a programban az előző évet a top 22-ben zárt, teljes szezonos autók kapnak helyet, amelyek munkáját az IndyCar financiálisan honorálja.
A szabályok szerint egy gárda csak a legjobb három versenygépével lehet benne. Kivétel ezalól az Andretti Autosport, amely a komplett kvartettjével képviseltetheti magát az LC-ben. Ezt a különleges lehetőséget azért kapták meg, mert ők az IndyCar jogelődjéhez, az IRL-hez való 2003-as, teljes szezonos csatlakozásuk óta mindig is négy autót küldtek pályára.
A CGR a 8-as (Marcus Ericsson), a 9-es (Scott Dixon) és a 10-es (Alex Palou) számú Dallara-Hondákkal van jelen a programban, az pedig egyáltalán nem jár számukra anyagi veszteséggel, ha adott esetben a 11-est partvonalra állítják.
Ugyanakkor Ganassi tett egy utalást arra, hogy az újonc Armstrong már ebben az idényben debütálhat oválon is.
„Szeretném egy kicsit visszafogni a saját lelkesedésemet, mivel Marcus nem minden versenyen vesz részt. Ha viszont nem vigyáz, akkor az is előfordulht, hogy még több futamon találja ott magát.”
Egy biztos, a négyszeres F2-es futamgyőztes már tavaly decemerben kijelentette, hogy szívesen vezetne oválon is.
„Ha rajtam múlna, akkor ezen a pályatípuson is versenyeznék” – mondta akkor a Trackside Podcast vendégeként.
„Nagyon vonzódom az IndyCar oválpályás oldala iránt. Ez nyilvánvalóan különbözik attól, amit eddig csináltam, így a nulláról indulva kell megtanulnom, de nagyon szeretném kipróbálni.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough