NASCAR: Botrányt kavart Jézus-kampány szponzorálja Ty Gibbst hat futamon át
A Joe Gibbs Racing bejelentette, hogy kiterjesztette tavaly megkezdett partnerségét a ‘He Gets Us’-szal, aminek révén a kampány hat NASCAR Cup-futam erejéig fogja támogatni az 54-es számú Toyota versenyeztetését.
A Ty Gibbs által vezetett autó a most hétvégi Las Vegas Motor Speedwayen rendezendő fordulón ölti magára idén először a Jézust, ezzel együtt pedig a keresztény értékeket népszerűsítő programot.
Ezt követően még a Circuit of the Americason (március 26.), a Dover International Speedwayen (április 30.), az Atlanta Motor Speedwayen (július 9.), a New Hampshire Motor Speedwayen (július 16.) és a Pocono Racewayen (július 23.) hajt pályára ezen szponzorációs csomag égisze alatt.
„Úgy vélem, a ‘He Gets Us’ egy kreatív módja annak, hogy elérjük az embereket a mai világban, hogy Jézusról beszéljünk” – idézi a JGR sajtóközleménye a közismerten mélyen vallásos, 20 éves versenyzőt.
„Mindannyian, nap mint nap küzdelmekkel szembesülünk. Ez a kampány azt a fontos üzenetet közvetíti, hogy nem számít min megyünk keresztül, nem vagyunk egyedül.”
A hivatalos álláspont szerint a program célja az, hogy a vallást felhasználva hozzák egymáshoz közel az embereket.
A fogadtatás azonban meglehetősen negatívnak bizonyult, mi több, komoly botrányt kavart.
A Jézus tanításait terjesztő kampány nem kevesebb, mint egymilliárd dolláros büdzséből valósul meg, amiből több egyéb mellett két Super Bowl-reklámot is finanszíroztak.
Az elképesztő összeg forrása viszont nem tisztázott, továbbá arra is számos jel utal, hogy erőteljes politikai befolyás áll mögötte.
.@LVMotorSpeedway are you ready? @HeGetsUs pic.twitter.com/MmoyycUGDt
— Joe Gibbs Racing (@JoeGibbsRacing) March 1, 2023
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough