NASCAR: Kukázni kellene az overtime-ot? A pilóták támogatják is, meg nem is az ötletet

Minden idők leghosszabb Daytona 500-át teljesítette február 19-én a NASCAR Cup.
A balesetek miatt elrendelt hosszabbítások következtében az eredetileg kiírt 200 kör helyett 212-t kellett megtennie a mezőnynek, így a táv 530 mérföldesre nőtt.
A NASCAR szabályainak értelmében ha egy futam végén sárga zászlót igénylő incidens történik, akkor két extra kört garantálnak a zöld jelzés alatti befejezés érdekében.
Ha az overtime legelső körében újabb baleset lesz, akkor a pace car fázis után ismét nekiramodhatnak az autók egy kétkörös kísérletnek.
A hosszabbítások száma korlátlan és csak abban az esetben ér véget sárga körülmények között a futam, ha annak második körében adódik valamilyen megszakítást igénylő probléma.
Ezzel a formátummal a rajongók és a csapatok egyaránt szeret- nem szeret viszonyban vannak. A D500 után viszont konkrétan felmerült, hogy a NASCAR-nak kukába kellene dobnia az egész regulát és az eredeti táv végén belengetni a kockás zászlót, bármi is történik.
„Én azok táborába tartozom, akik már belefáradtak abba, hogy minden superspeedway-futam végén, előre megjósolhatóak a rommá tört autók” – nyilatkozta a téma kapcsán Chris Buescher a The Athleticnek.
„Azt viszont nem gondoltam még igazán át, hogy mi lenne a legjobb alternatíva… már ha egyáltalán van ilyen.”
Christopher Bell szintén nem rajong a hajrában kirobbanó, menetrendszerű káoszért, az overtime eltörlése viszont véleménye szerint semmin sem változtatna.
„Akkor két körrel a leintés előtt lenne baleset és ezen a ponton véget is érne a futam. A hosszabbítás kivezetése nem oldaná meg a verseny végén történő bukások problémáját.”
Ross Chastain azonban csípőből elutasítja az ötletet.
„Mindig panaszkodunk valamiért, nemde? Ez őrület! Senki sem akarja, hogy a versenyek sárga alatt fejeződjenek be. Az nagyon rossz lenne.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough