A kor csak egy szám: Jenson Button 43 évesen lett a reflexek világrekordere

Azt mondják, hogy a reakcióidő a kor előrehaladtával folyamatosan csökken és egy negyvenes már nem tud egálban lenni a huszonévesekkel.
Nos, erre a vélekedésre Jenson Button tökéletesen rácáfolt.
A júniusi Le Mans 24-en a NASCAR 56-os garázs programjának versenyzőjeként – Jimmie Johnson és Mike Rockenfeller oldalán – induló brit ugyanis a minap szó szerint beírta magát a Guinness Rekordok Könyvébe.
A Forma-1 2009-es világbajnoka a közkedvelt BATAK-falon mérette meg magát a szervezet tisztviselőinek árgus szemei előtt.
A közkedvelt, reflexfejlesztő eszköz lényege, hogy adott idő belül a lehető legtöbb, felvillanó lámpát kell megérinteni.
Buttonnak ez 30 másodperc leforgása alatt 58-szor sikerült, kettővel megdöntve Arshia Shahriari négy évvel ezelőtti világrekordját.
„Mindig klassz dolog egy újabb trófeával bővíteni a kollekciómat, ami most egy hivatalos Guinness világrekordot is jelent” – mondta a 43 esztendős pilóta.
„Huszonévesen állítottam be a saját, nem hivatalos csúcsomat. Nagyszerű, hogy még mindig megvan bennem így húsz évvel később is.”
A Guinness szóvivője is méltatta a produkcióját:
„Számtalan kísérletnek voltam már szemtanúja, de rendkívül lenyűgözőnek találtam Jenson Button teljesítményét, hogy 58 BATAK-lámpát talált el 30 másodperc alatt. Ennek a rekordnak a megdöntéséhez nem csak villámgyors reakcióidőre van szüksége hanem annak a képességére is, hogy fenntartsa a figyelmet és a perifériás látására támaszkodjon.
Ez a versenyzői kvalitásainak bizonyítéka, egyúttal pedig emlékeztet arra, hogy a rekordok megdöntése nem kizárólag a fizikai képességekről, hanem a mentális erőnlétről és stratégiáról is szól.”

Jenson Button’s reactions haven’t slowed: he’s set a new Guinness World Record for reflex speed by hitting 58 lights in 30 secs on a BATAK light board – two more than the old record! #F1 pic.twitter.com/vQbanrzEvf
— Thomas Maher (@thomasmaheronf1) February 28, 2023

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough