Hamlin: Kyle Busch csődbe vitte volna a Joe Gibbs Racinget

Larson: Busch emlékeztette a világot arra, hogy ő minden idők egyik legjobb autóversenyzője
credit: Meg Oliphant/Getty Images/NASCAR Media



Kyle Busch győzelmével ért véget a NASCAR Cup Series legutolsó futama a fontanai Auto Club Speedway kétmérföldes oválján.

Ezzel a kétszeres bajnok nem csak a 61. főkategóriás diadalát aratta, de egyben Richard Petty rekordját is megdöntötte, mint a zsinórban teljesített legtöbb olyan szezon, amelyek mindegyikében minimum egy győzelmet szerzett.

A Király tizennyolc idényen át mondhatta el ezt magáról, míg Rowdy immár a tizenkilencediknél tart.

A fontanai siker azonban jóval többről szólT holmi csúcsdöntéseknél.

Busch és rajongótábora számára ugyanis egyet jelentett az elégtétellel a Joe Gibbs Racing, valamint a Toyota felé.

A vegasi versenyző tizennyolc évet töltött Gibbs edző csapatánál, ezzel együtt pedig a japán márkánál. Az általa vezetett 18-as autó főtámogatója, a Mars Inc. azonban tavaly év végén távozott a NASCAR-ból, a JGR pedig állítása szerint egy darab szponzort sem tudott felhajtani a helyére.

Ennek köszönhetően Busch távozni kényszerült, a gárda negyedik – immár 54-essel jelölt – gépét pedig idéntől már a 2022-es Xfinity-bajnok, Ty Gibbs vezeti.

A rossznyelvek szerint a Rowdytól való megválás oka valójában pont az volt, hogy így biztosítsanak helyet Gibbs edző unokájának.

Ennek azonban némiképp ellentmond, hogy a legendás csapattulajdonos még tavaly nyáron is úgy nyilatkozott, a szezon végeredményétől függetlenül még egy éven át az Xfinityben akarja tartani Ty-t, hogy a lehető legkiforrottabban kezdhesse majd meg teljes munkaidős Cup-karrierjét.

A JGR és a Toyota ugyanakkor nem kevesebbet is állított, minthogy azért nem tudtak felhajtani a 37 éves sztárpilótának új szponzorokat, mert már „eladhatatlan”.

Ezzel szemben viszont Childressék dúskálnak a támogatókban, növekvő létszámú partnereik pedig egytől-egyig odáig vannak azért, hogy egy Busch nevével fémjelzett autón szerepel a nevük.

Az éremnek azonban két oldala van.

Busch excsapattársa, Denny Hamlin podcastje, az Actions Detrimental legújabb adásában válaszolt a kárörvendő rajongóknak.

„Az embereknek meg kell érteniük, hogy Joe Gibbs hosszabbítani akart Kyle-lal. Tényleg próbálkozott és egy nagyon, nagyon jó ajánlatot tett neki, de Kyle nem akarta elfogadni. Látom, hogy most mindenki Gibbséket rugdossa, de ez egy nagyon nehéz helyzet volt. Ez a csapat megszűnt volna létezni, ha kifizették volna azt a pénzt, amit Kyle követelt. Különösen azután vált ez lehetetlenné, hogy elvesztették a Mars Inc.-t.

Egy biztos, a mostani szezon eddigi részében Kyle folyamatosan emlékezteti Gibbséket arra, mit is vesztettek.

Az évnyitó, bajnokságon kívüli Clashen harmadikként ért célba, majd reális esélye volt a győzelemre a Daytona 500 kvalifikációs futamán, valamint magán a Nagy Amerikai Versenyen is. Saját hibáján kívül történt balesetek miatt azonban ezeken még nem jutott el a victory lane-re.

Fontanán azonban már orvosolta ezt a problémát.

„Soha, egy pillanatig sem kételkedtem magamban” – nyilatkozta a győzelme után Busch.

„Az ember olykor lehangolódik és eltöpreng azon, hogy mi is történik körülötte. Ilyenkor egy másik helyzetbe hozod magad.

Nem tudom eléggé megköszönni Richardnak, Judynak [a Childress-házaspár] és Austinnak [Dillon], hogy megkerestek. Fantasztikus érzés, hogy győzelemmel ajándékozhattam meg a srácokat.”