Hiába minden, lefújták a NASCAR havas-esős futamát

Hiába minden, lefújták a NASCAR esővel és hóval elátkozott dél-kaliforniai futamát

Hiába minden, lefújták a NASCAR esővel és hóval elátkozott dél-kaliforniai futamát


A Dél-Kaliforniában megszokottakhoz képest rendkívül szeszélyesen viselkedő anyatermészet mondta ki a végső szót a NASCAR fontanai búcsúhétvégéjének szombati napján.

Ahogyan arra a meteorológiai előrejelzések szerint számítani lehetett, már a reggeli órákban hideg és kiadós esőzés fogadta a csapatokat. Az égi áldás később sem enyhült, aminek következtében kora délután el is kaszálták a Cup és az Xfinity Series edzéseit, valamint kvalifikációit.

Ekkor még a NASCAR reménykedett abban, hogy képesek lesznek lefutni a nemzeti másodosztály eredetileg kiírt versenyét, lévén az Auto Club Speedwayen kiépített lámpák lehetővé teszik az akár éjszakába nyúló körözést is.

Az időjárás viszont nem lett partner, sőt.

Az esőt hamarosan már konkrétan havazás váltotta fel, a NASCAR azonban továbbra sem akarta megadni magát.

Amint megszűnt a csapadék, pályaszárító járművek garmadáját bevetve, mindent megpróbáltak annak érdekében, hogy az xfinitysek elrajtolhassanak.

Végül az eredeti időponthoz képest bő egyórás csúszással az autók ki is gördülhettek a pace car mögött. Az égi áldás viszont újra rákezdett, így már tényleg nem maradt más választás, mint vasárnapra tolni a versenyt.

Az új beosztás szerint az Xfinity futamát a Cup magyar idő szerint 21:47-kor kezdődő Pala Casino 400-át követően, 2:00-ra ütemezik át.

A programváltozás különösen húzós lesz Ross Chastain, Austin Dillon és Tyler Reddick számára, akik mindkét versenyre beadták nevezésüket.

A rajtrácsokat a teljesítményalapú formula alapján határozták meg.

A számítás szerint az előző futamon elért helyezés 50%-ot (25% a versenyző és 25% az autó esetében – ezt természetesen a daytonai forduló utáni pilótacserék esetén kell külön kezelni), az egyéni leggyorsabb kör 15%-ot, míg az autó összetettbeli pozíciója 35%-ot tesz ki.

Ennek alapján a királykategória pole-ját Christopher Bell tudhatja magáénak, míg az Xfinityben Austin Hill rajtolhat az élről.

Ez a forgatókönyv az utóbbi kategóriában nevezett Garreth Smithley és Ryan Vargas számára a legrosszabb, hiszen ők a 40 nevező közül az utolsó két helyen állnak, így már biztosan nem lehetnek ott a 38 főben meghatározott mezőnyben.