F1: „Ezt már megcáfolták” – Hinchcliffe szerint alaptalanok a gumimelegítők betiltása miatti félelmek

F1: “Ezt már rég megcáfolták” – Hinchcliffe szerint alaptalanok a gumimelegítők betiltása miatti félelmek
credit: Mercedes AMG F1



Komoly vitákat szül a Forma-1 új tervezete, miszerint a 2024-es évtől betilthatják az abroncsokat melegítő paplanokat.

Ennek egyik célja a környezetvédelem, a fenntarthatóság további előremozdítása.

A végső döntés várhatóan júliusban, a Brit Nagydíj után tartott szavazás során születik meg, ahol az FIA és a FOM mellett a csapatok is kinyilváníthatják véleményüket.

Bár a Pirelli lázasan dolgozik azon, hogy olyan gumikat állítson elő amelyek külső behatás nélkül is üzemkész állapotba kerülhetnek, a mezőny tagjainak egy része azonban továbbra sincs lenyűgözve az ötlettől.

Többek között a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton is kifejezte aggodalmát, mondván az új megoldás rendkívül necces helyzeteket szülhet.

A Mercedes brit pilótája nem a levegőbe beszélt, hiszen már pályára vihette a Pirelli azon új esőgumijait, amelyeket melegítés nélkül kívánnak bevetni.

„Véleményem szerint veszélyes” – szögezte le a bahreini teszten tartott sajtóeseményen.

„Teszteltem már a melegítés nélküli [esős] abroncsokat. A biztonságot tekintve nagyon rossz lépésnek tartom, mert balesethez fog vezetni.”

Hamilton továbbá azzal sem értett egyet, hogy az ötlettől még zöldebbé válik az F1, mondván a gumik felmelegítése az eddigieknél is több üzemanyag felhasználását követeli meg.

Mindezt hallva James Hinchcliffe nem tudta magában tartani a véleményét.

A kanadai versenyző tizenegy éven át, összesen 161 futamot teljesített az IndyCarban, ahol egyáltalán nem élnek a paplanokkal.

„Zavarbaejtő volt számomra néhány F1-es pilóta vonakodása a gumimelegítők betiltása kapcsán” – írta Twitteren a széria hatszoros futamgyőztese, egyben a 2016-os Indy 500 pole-osa.

„Márpedig ez jobb versenyzést tesz lehetővé, kiemeli a hideg gumikon való vezetés képességét és rengeteg pénzt, környezetkárosítást takarít meg a szállítás, valamint energiafogyasztás okán. Azt az érvelést, hogy túl veszélyes már több más négykerekű bajnokság megcáfolta.

A legújabb állítások pedig, miszerint több üzemanyagot kell használni a gumik felmelegítéséhez, ezáltal pedig kevésbé fenntartható egyszerűen nem helytállóak. A hideg abroncsok kevesebb gázadás mellett jobb köridőket eredményeznek, ami alacsonyabb fogyasztást jelent.

Lehet, hogy az első Pirellik nem feleltek meg ennek a feladatnak, de ugyanez a gyártó az F2-ben már probléma nélkül megcsinálta. Adjunk nekik annyi időt, amennyire szükségük van és ez lehet az F1 jövője. Az viszont aggasztó, hogy a csapatok 50%-ának jóváhagyására van szükség ahhoz, hogy a szabály átmenjen.”