Végképp elment a fontanai hajó – A NASCAR titokban már el is adta az Auto Club Speedway területének nagyrészét

Végképp elment a fontanai hajó – A NASCAR titokban már el is adta az Auto Club Speedway területének nagyrészét
credit: Kevork Djansezian/Getty Images/NASCAR Media

Végképp elment a fontanai hajó – A NASCAR titokban már el is adta az Auto Club Speedway területének nagyrészét


A hivatalos tájékoztatás szerint a NASCAR most hétvégi versenyei után kezdődik meg az Auto Club Speedway radikális átalakítása, aminek során a kétmérföldes ovál helyett egy rövidebb vonalvezetést építenek ki.

A rajongók azonban még mindig reménykedtek abban, hogy valami csoda folytán – ahogyan az utóbbi két évben már többször is megtörtént – végül ismét halasztásra kerül a projekt.

Pláne annak fényében volt ez a „hopium”, hogy a NASCAR még az elmúlt hét folyamán sem adott konkrét választ arra, mikor is startolnak el pontosan a munkálatok. Továbbá azt sem erősítették meg minden kétséget kizáróan, hogy valóban a korábbi, rövid ovál kialakítása maradt-e a prioritás.

Az erre vonatkozó terveket San Bernardino megye még 2021-ben hagyta jóvá. Ebben az előzetesen felvázolt, 0.67 mérföldes pálya mellett kereskedelmi és vendéglátó egységek is szerepeltek.

A Sports Business Journal legfrissebb információi alapján viszont már minden remény elúszott.

A sportgazdasági lap birtokába jutott dokumentumok szerint a NASCAR titokban máris túladott az ACS telekterületének körülbelül 80%-án.

A vevő kiléte egyelőre nem ismert, ezzel együtt pedig az sem, hogy mik a szándékai a létesítménnyel.

Az SBJ viszont úgy tudja, hogy nagyjából 544 millió dolláros volt az adásvétel.

A hírt a szervezet nem kívánta kommentálni.

Az 1997-ben megnyílt ACS létrehozásában a Roger Penske nevéhez fűződő Penske Motorsports Inc. játszott kulcsszerepet.

Két évvel később az egészet felvásárolta a NASCAR érdekeltségi körébe tartozó, versenypályákat üzemeltető International Speedway Corporation, majd 2019-ben már maga a stock-car szervezet birtokába került.

Az ASC kiesése egyben azt is jelenti, hogy a NASCAR-nak momentán nincs több helyszíne a dél-kaliforniai régióban. Ennek kapcsán felmerült, hogy pontozásos fordulóvá emelnék ki az elmúlt két idényben a bajnokságon kívüli Clasht vendégül látott LA Coliseumot.

Ezt az ötletet azonban még maguk a versenyzők is kivitelezhetetlennek tartják, mondván a mindössze negyedmérföldes, ideiglenes pálya alkalmatlan a komplett mezőny fogadására.

Az SBJ forrásai szerint az eladásból származó bevételt a NASCAR a rajongói élmények fokozására, pályák korszerűsítésére, a versenynaptár változtatásaira, továbbá az ISC-vel végrehajtott, négy évvel ezelőtti adásvételből még hátramaradt tartozás törlesztésére akarja fordítani.