NASCAR: Nagy balesettel zárult és új győztest avatott minden idők leghosszabb Daytona 500-a

NASCAR: Nagy balesettel zárult és új győztest avatott minden idők leghosszabb Daytona 500-a
credit: Mike Ehrmann/Getty Images/NASCAR Media

NASCAR: Nagy balesettel zárult és új győztest avatott minden idők leghosszabb Daytona 500-a


Sajátos sormintával zárult a NASCAR szezonnyitó, daytonai fordulója.

A hétvége során ugyanis egyik nemzeti kategóriás versenyt sem sikerült zöld zászló alatt befejezni.

A harmadosztályú Truck Series futamának végére az időjárás tette ki a pontot, míg a másodvonalbeli Xfintiy Seriesé egy baleset következtében fejeződött be sárga jelzés alatt.

Pontosan utóbbi forgatókönyv valósult meg a szervezet koronaékszerének számító Daytona 500-on is.

A viadal ráadásul a NASCAR történelemkönyvébe is beírta magát, hiszen a két hosszabbításnak köszönhetően 200 helyett 212 körösre – tehát 500 helyett 530 mérföldesre – nyúlt a táv, aminek révén ez lett minden idők leghosszabb D500-a.

Az első overtime-ra Daniel Suarez 198. körben történt megpördülése miatt került sor.

A restart után azonban a pilóták ismét nem jutottak el a verseny végét garantáló utolsó körig egy tömegbalesetnek hála.

Austin Dillon 3-as Chevyjéhez hátulról hozzáért William Byron, ezzel pedig beindult a láncreakció magával rántva többek között Harrison Burtont, Jimmie Johnsont, Todd Gillilandet, Austin Cindricet, Ross Chastaint és Zane Smith-t.

A romeltakarítást követő új rajtkor Ricky Stenhouse Jr. haladt az élen, szorosan mögötte Kyle Larsonnal, Christopher Bellel és Joey Loganóval.

A hosszabbítás második körébe érve viszont ismét lengett a sárga zászló, miután Aric Almirola egy óvatlan pillanatban nekiment Travis Pastrana 67-es Toyotájának.

A 23XI Racing újonca emiatt elvesztett uralmát autója felett és eltalálta a top 3-ban harcoló Kyle Larsont.

A big one-ban kicsúcsosodott incidens kárvallottjai között ott szerepelt még Bubba Wallace, Ryan Blaney, Brad Keselowski, AJ Allmendinger, Kyle Busch és Denny Hamlin is.

A legnagyobb ütést Larson, Keselowski és Wallace szenvedte el, de szerencsére mindhárman sértetlenül megúszták.

Ez az incidens egyben már a futam végét is jelentette.



Győztesként a NASCAR Stenhouse-t hozta ki, aki immár harmadszor látogathatott el a Cup victory lane-jére, ráadásul minden alkalommal superspeedwayen.

Ezt megelőzően 2017-ben zárt elsőként Talladegán, majd két hónnapal később a nyári, daytonai fordulón is ő látta meg elsőként a kockás lobogót.

Mindebből kiderül, hogy a 35 éves memphisi egy 199 futam óta tartó nyeretlenségi sorozat végére tett most pontot.

„Az egész holtszezon során Mike [Kelley, a crew chiefje] arról prédikált, hogy mennyire hiszünk egymásban” – mondta a FOX-nak Stenhouse, aki nem csak a saját, de egyben a JTG Daugherty Racing legelső D500-diadalát is megszerezte.

„Elkövettem pár hibát, de képesek voltunk visszatérni a versenybe. Nagyszerű pitkiállásokat teljesítettünk és végül megcsináltuk… Daytona 500 győztesek vagyunk!”

Stenhouse nem tudta fánkozással megünnepelni bravúrját, mivel nem maradt rá elég üzemanyag az autójában. Örömében viszont – akárcsak a műfajt feltalált Helio Castroneves, majd az azt átvett Tony Stewart – megmászta a pálya kerítését.

Másodikként Joey Logano zárt a Team Penske színeiben, míg a harmadik pozíciót a Joe Gibbs Racing-es Christopher Bell tudhatta magáénak.

A legjobb újonc a tizedikként végzett Riley Herbst lett a Rick Ware Racing 15-ös Fordjával.

Szintén fantasztikus teljesítményt nyújtott Pastrana is, aki a tizenegyedik pozícióban fejezte be első Cup-bevetését.

Idő előtt véget ért azonban a verseny Chase Elliottnak, Tyler Reddicknek és Erik Jonesnak a 117. körben bekövetkezett tömegbalesetnek hála.

A NASCAR Cup következő futamát február 26-án rendezik a fontanai Auto Club Speedwayen, amelynek kétmérföldes oválját ezután ledózerolják, hogy a helyére egy vadiúj rövidovált építsenek fel.