Hétszeresek harca? Johnson nem csak partvonalra állította a Királyt, de még a Petty nevet is eltüntette a NASCAR-ból

A NASCAR idei holtszezonjának egyik legnagyobb sztoriját Jimmie Johnson visszatérése képezte.
A hétszeres Cup-bajnok két év IndyCar-kaland után immár a Legacy Motor Club társtulajdonosaként és részidős versenyzőjeként teszi tiszteletét a szériában.
A csapat szintén a hét titulussal bíró élő legenda, Richard Petty által alapított Richard Petty Motorsports jogutódjának számít.
Az átalakulási folyamat 2021 végén kezdődött el, amikor az RPM – amely magánál tudja a Petty nevével összeforrt 43-as rajtszámot is – többségi tulajdonjogát megszerezte a Maury és Spencer Gallagher által alapított GMS Racing.
Innentől fogva Petty GMS Racing néven folytatták tovább, a Király pedig már nagykövetként és vezető tanácsadóként vette ki részét a mindennapi munkából.
Johnson érkezése kívülről csak még meseszerűbbé tette a sztorit, lévén mi hangzik annál szebben, minthogy a NASCAR még élő két rekordere egyazon gárdát visz?
A valóság viszont újból igazolja a régi közhelyet: nem minden arany, ami fénylik.
Erről pedig maga Petty rántotta le a leplet a Daytona International Speedwayen.
„Igen, nagyon” – válaszolta az AP riporterének azon kérdésére, miszerint zavarja-e, hogy Johnson saját menedzsmentje vette át az uralmat a csapatnál.
„Én mindig a magam módján intéztem a dolgokat, amik valljuk be, az utóbbi években már nem alakultak túl jól. Az idő előrehaladtával változik a világ, talán itt volt az ideje a változásnak. Jimmie nem feltétlenül azt nézi, hogy mi fog történni ebben az évben, sokkal inkább megpróbálja lerakni az alapokat az elkövetkezendő négy, vagy öt esztendőre. Ő még akkor is elég fiatal lesz ahhoz, hogy nagyon sokáig ideig legyen.
Ugyanakkor ez az egész nagyon furcsa számomra. Jimmie behozta a csapathoz a saját embereit. Ők nem a versenyzéssel kapcsolatos részt vették át, hanem a teljes irányítást a szponzorokkal, megjelenéssel és minden mással. Jimmie stábja kontrollálja az egészet. Ilyet nekem még soha nem kellett elviselnem.”
Petty azt is elismerte, hogy gyakran nincsenek egy véleményen Johnsonnal.
„Eltérő módon viszonyulunk a vezetéshez. Nagyjából a dolgok 50%-ában értünk egyet. Jimmie nagyon figyelmes, mindent magára vállal. Ő van már a kormányrúdnál. Bármit is csinálsz a csapatnál, neki azt jóvá kell hagynia és ezt mindig meg is teszi. Ő jelenleg már egy nagyon elfoglalt ember.”
A stock-car világ 85 éves, nagybetűs Királya külön kiemelte, hogy Johnson első döntéseinek egyike a csapat nevének megváltoztatása volt, amivel 1949 után végképp eltüntette a Petty-nevet a NASCAR-ból.
„Jimmie és az emberei már eleve előre gondolkodtak és rögtön elő is álltak egy vadonatúj névvel [a Legacy Motor Clubbal] a csapat számára. Innentől fogva nehéz lett volna már Johnson Petty GMS Racingként folytatni.”
Johnsont – aki csak kisebbségi tulajdonnal bír az LMC-ben – meglepte Petty nyilatkozata.
„Mindenekelőtt, ő erről soha nem beszélt nekem. Őszintén szólva eléggé sok változó van ebben a történetben. Vannak olyan üzleti döntések, amelyeket Mr. Gallagher és a Petty-család már azelőtt meghozott, hogy én megérkeztem volna ide. Ezek olyan részletek, amelyeket nem az én tisztem elmondani. A legtöbb dolog, amiről Richard beszélt azon üzleti döntéseken alapul, amik hozzá és a családjához fűződnek.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough