NASCAR: Bowman történelmet írt, Pastrana kvalifikálta magát a Daytona 500-ra!

NASCAR: Bowman történelmet írt, Pastrana kvalifikálta magát a Daytona 500-ra!
credit: Sean Gardner/Getty/NASCAR Media

NASCAR: Bowman történelmet írt, Pastrana kvalifikálta magát a Daytona 500-ra!


A Hendrick Motorsports háromnegyedének uralmával ért véget a 65. Daytona 500 egykörös kvalifikációja.

A legjobban azonban Alex Bowman örülhetett, aki 181.686 mph-s tempója révén magabiztosan kaparintotta meg NASCAR Cup-karrierje negyedik pole-ját, ebből a harmadikat a széria koronaékszerének számító versenyre.

Ráadásként hatodik alkalommal startolhat az ötszáz mérföldes futam első sorából (mindezt zsinórban egymást követő években), amivel vadonatúj rekordot is beállított.

Bowman – akinek szerződéshosszabbítását Hendrickék az időmérő előtt pár órával jelentették be – mellől a tavalyi rajtelső Kyle Larson várhatja a vasárnapi zöld zászlót.

Kettejük sikere egyúttal azt is jelenti, hogy az HMS immár nyolcadik alkalommal sajátította ki a Daytona 500 startfelállásának páholyát.

Összességében a gárda a tizenhatodik D500 pole-jának örülhet, ebből nyolcat az elmúlt kilenc évben szereztek.

Az egyautós kvalifikáció harmadik pozícióját a szintén HMS-es William Byron kaparintotta meg, az alakulat negyedik gépét vezető Chase Elliottnak viszont már nem jött ki a lépés és be kellett érnie a tizennegyedik hellyel.

A jelent tekintve viszont a legfontosabb, hogy Bowman és Larson már fix pontnak számítanak a rajtfelállást tekintve, míg a mögöttük végzők sorrendjét a magyar idő szerint péntek hajnali duel-futamok döntik el.

A két, egyenként 150 mérföldes összecsapás beosztását az egykörös időmérő páros, valamint páratlan helyezéseit figyelembe véve határozták meg.

Ezeken Bowmannek és Larsonnak is részt kell venniük, a végeredmény azonban már semmit sem fog változtatni a most megszerzett startpozícióikon. Kivéve persze, ha összetörik összetörik az autójukat és a tartalékba kényszerülnek, mert akkor a mezőny végéről kell megkezdeniük az 500-at.



Itt a legnagyobb nyomás a még pengeélen táncoló, charter nélküli – tehát garantált indulási joggal sem rendelkező – csapatokra nehezedik.

Ebben az évben összesen hat ilyen autó vágott neki a Daytona 500-nak.

A szabályok értelmében az a kettő, amelyek az egykörös időmérőn közülük a leggyorsabbnak bizonyulnak már kvalifikálják is magát a mezőnybe.

Idén ezt a fegyvertényt a két év hiátus után, már a Legacy Motor Club társtulajdonosa és részidős pilótája, Jimmie Johnson által vezetett 84-es Chevy, valamint a 23XI harmadik, 67-es Toyotája hajtotta végre Travis Pastranával a volán mögött.

Utóbbi versenyző teljesítménye csak még jelentősebb, ha figyelembe vesszük, hogy nem csak abszolút újoncnak számít a Cupban, de egyenesen a kvalifikáción pattant be életében először a Next Genbe.

A rajtrács maradék két helyéért négyen fognak megküzdeni a duelek során Chandler Smith, Zane Smith, Austin Hill és Conor Daly személyében. Utóbbi, a Floyd Mayweather tulajdonában lévő The Money Team Racinggel nevező indianai ráadásul még pályára sem hajthatott műszaki hiba miatt.

Nem volt jó napja Kyle Buschnak sem. A Richard Childress Racing versenyzője bejutott a top 10-es, pole-ról döntő szegmensbe, innen azonban diszkvalifikálták, miután gyors köre során a dupla sárga vonal alá hajtott.

A duelek magyar idő szerint pénteken 1:00 után kezdődnek.





A duelek rajtfelállásai: