Hamilton után a NASCAR hétszeres bajnoka is a 44-es rajtszámot akarta, de akadt egy probléma
Már csak néhány nap választja el Jimmie Johnsont attól, hogy a NASCAR Cup mezőnyének tagjaként ismét megkísérelje kvalifikálni magát a Daytona 500-ra.
A kaliforniai legenda két év IndyCar-kitérő után tér vissza a szériába, immár a Legacy Motor Club társtulajdonosaként és részidős pilótájaként.
Az általa vezetendő Chevy Camaro a 84-es jelölést viseli, ami egyrészt korábbi híres rajtszámának, a 48-asnak fordítottja, másrészt pedig a vágyott újabb futamgyőzelmét is szimbolizálja, lévén jelenleg 83 diadalnál tart.
Johnson azonban a minap a FOX Sportsnak elárulta, a választás kiemelt oka nem a fentiekre volt visszavezethető.
Sőt, valójában egy teljesen másik számot szeretett volna, ami jól passzol az LMC sormintájába is, miután teljes munkaidős pilótáik – Noah Gragson és Erik Jones – a 42-es, valamint 43-as géppel köröznek.
„A 84-es a karrierem legelejére kanyarodik vissza” – magyarázta Johnson, aki Cup-pályafutása 2001-es startjától kezdve a 48-assal mérette meg magát, akárcsak később az IndyCarban és az IMSA-ban is. Idén viszont a NASCAR-ban erre már nem volt lehetősége, mivel a jelölés továbbra is korábbi munkaadójánál, Rick Hendrick csapatánál van.
„Gyerekkoromban a 4-es és a 8-as óriási jelentőségű számok voltak, ezért is szorgalmaztam a 48-ast még a Hendrick Motorsportsnál. [A Legacyval] átböngésztük a rendelkezésre álló számok listáját és rajta volt a 84-es, ami természetesen magában foglalja azt a két számot, amelyek nélkül nem élhetek! Komolyan gondolkodtunk a 44-esen is, mivel hosszabb távon annak lett volna értelme a csapat szempontjából, de sajnos bármennyire is meg akartuk kaparintani, már foglalt volt.”
Ebből adódóan tehát nem jöhetett létre az a forgatókönyv, miszerint az autósport jelenlegi két aktív, hétszeres bajnoka – ugyebár Lewis Hamilton is a 44-est használja a Forma-1-ben – egyazon számmal versenyez.
A Cup Seriesben a #44 az NY Racing Teamnél van, amely gárdával tavaly Greg Biffle teljesített öt futamot még az idény első felében.
Az NYRT idei tervei egyelőre a levegőben lógnak. Bármit is hozzon azonban a jövő, 2023-ban biztosan náluk marad az ominózus szám, mivel igényt tartottak rá.
Mindebből adja magát a kérdés, hogy a NASCAR-ban mi alapján osztják ki az autók jelöléseit?
Itt nem úgy működik a rendszer, mint az F1-ben, ahol a versenyzők saját számaikat viszik magukkal átigazolás esetén.
A NASCAR-ban ezeket maga a szervezet birtokolja, a licenceiket pedig évente adják ki, vagy újítják meg a csapatokkal. Ezt minden gárdának külön kérvényeznie kell.
Ebből adódóan – a charterekkel ellentétben – nem is cserélgethetik egymás között.
Egy alakulat ugyanakkor abban az esetben is magánál tarthat egy rajtszámot, ha azt végül egyáltalán nem indítják a szezonban.
Így tett a Richard Childress Racing is, amely Dale Earnhardt Sr. 2001-es halála után csak 2014-ben küldött pályára újra versenygépet 3-assal.
Annak érdekében viszont, hogy az üresjárat idején is házon belül tudják ezt a számot, évi 4000 dolláros “bérleti díjat” kellett fizetniük a NASCAR-nak.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough