Visszatér az Indy 500-ra a népszerű versenyzőnő, aki egy horrorbukással vált világhírűvé
Egy évtizednyi hiátus után visszatér az NTT IndyCar Seriesbe Katherine Legge.
A brit pilóta az RLL Racing negyedik autójának volánja mögött kísérelheti meg kvalifikálni magát a 107. Indianapolis 500-ra.
Az általa vezetendő 44-es számú Dallara-Honda főszponzora a felfüggesztések gyártásával és forgalmazásával foglalkozó Hendrickson lesz.
Csapattársként az RLLR teljes munkaidős volánművészeit, Graham Rahalt, Jack Harveyt és Christian Lundgaardot tudhatja maga mellett.
A jelenleg az IMSA WeatherTech SportsCar Championshipben versenyző Legge eddig két alkalommal vágott neki a legendás futamnak. 2012-ben huszonkettedikként zárt a Dragon Racinggel, egy évvel később pedig huszonhatodik lett a Schmidt Peterson Motorsports (a mai Arrow McLaren) színeiben.
KAPCSOLÓDÓ: Amikor a nőket is bevetették az amerikai autósport polgárháborújában – A nagy Katherine Legge-sztori
Legge nem először bútorozik össze Rahalékkal.
2019-ben az ő színekben körözött a Jaguar I-PACE szériában, amelynek mexikói fordulóján történelmet is írt, mint az első nő, aki professzionálisan jegyzett elektromos bajnokságban győzni tudott.
„Nagyon izgatott vagyok, hogy visszatérhetek a Rahal Letterman Lanigan Racinghez a világ legnagyobb versenyére, az Indy 500-ra” – mondta Katherine, aki 2018-ban a Daytona 24 GTD-kategóriájának második helyét ünnepelhette még a Meyer Shank Racinggel, majd az IMSA összetettjét is ebben a pozícióban zárta.
„Bobby [Rahal] néhány évvel ezelőtt megadta az esélyt nekem arra, hogy futamokat nyerhessek a csapatának a Jaguar I-PACE sorozatban. Most úgy érzem, mintha hazatérnék. Különösen büszkeséggel tölt el, hogy ismét a Hondának vezethetek az IMSA-ban és immár az IndyCarban is.
Fantasztikus lehetőség egy Indy 500 győztes gárdával és a Hondával nekivágni. Rendkívül hálás vagyok érte és igyekszem a lehető legtöbbet kihozni belőle. Remélem gyorsan tanulhatok a csapat tagjaitól és az open-wheelbe való visszatérés könnyen megy majd májusban. Alig várom, hogy elkezdjük a munkát!”
A most 42 éves versenyző 2005-ben hívta fel magára a figyelmet, miután behúzta a Champ Car első számú neveldéjeként számon tartott Atlantic Championship Long Beach-i viadalát. Ezután még két további futamot nyert, végül a bajnokság harmadik helyét megszerezve.
A rivális IRL-ben ekkoriban tombolt a Danica-mánia, így válaszként a következő idényben a CC rögtön ki is emelte Legge-et. A szintlépésre azonban Katherine saját bevallása szerint sem állt készen, ami megmutatkozott az eredményein is.
Végül két szezont töltött a bajnokságban, ezalatt hat top 10-es befutót hozva.
Eddigi karrierje során Katherine megmérette már magát a DTM-ben, a Formula E-ben, a WEC-ben és a NASCAR Xfinity Seriesben is.
A neve hallatán azonban a legtöbb embernek világszerte a Champ Car 2006-os, Road America-i fordulóján történt horrobalesetének képei ugranak be.
Csodával határos módon minimális zúzódásokkal megúszta a műszaki hiba miatt bekövetkezett bukást.
„Hosszú évek óta nagy rajongója vagyok Katherine-nek” – idézi az RLLR közleménye Bobby Rahalt.
„Biztos vagyok abban, hogy a megfelelő körülmények között rendkívül versenyképes tud lenni. Örülünk, hogy ismét velünk van és együtt dolgozhatunk az Indianapolis Motor Speedwayen. Tudom, hogy úgy tekint erre a programra, mint egy esély, aminek révén megmutathatja, mire is képes igazán.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough