Visszatér az Indy 500-ra a népszerű versenyzőnő, aki egy horrorbukással vált világhírűvé

Visszatér az Indy 500-ra a népszerű versenyzőnő, aki egy horrorbukással vált világhírűvé
credit: Rahal Letterman Lanigan Racing

Visszatér az Indy 500-ra a népszerű versenyzőnő, aki egy horrorbukással vált világhírűvé


Egy évtizednyi hiátus után visszatér az NTT IndyCar Seriesbe Katherine Legge.

A brit pilóta az RLL Racing negyedik autójának volánja mögött kísérelheti meg kvalifikálni magát a 107. Indianapolis 500-ra.

Az általa vezetendő 44-es számú Dallara-Honda főszponzora a felfüggesztések gyártásával és forgalmazásával foglalkozó Hendrickson lesz.

Csapattársként az RLLR teljes munkaidős volánművészeit, Graham Rahalt, Jack Harveyt és Christian Lundgaardot tudhatja maga mellett.

A jelenleg az IMSA WeatherTech SportsCar Championshipben versenyző Legge eddig két alkalommal vágott neki a legendás futamnak. 2012-ben huszonkettedikként zárt a Dragon Racinggel, egy évvel később pedig huszonhatodik lett a Schmidt Peterson Motorsports (a mai Arrow McLaren) színeiben.


KAPCSOLÓDÓ: Amikor a nőket is bevetették az amerikai autósport polgárháborújában – A nagy Katherine Legge-sztori


Legge nem először bútorozik össze Rahalékkal.

2019-ben az ő színekben körözött a Jaguar I-PACE szériában, amelynek mexikói fordulóján történelmet is írt, mint az első nő, aki professzionálisan jegyzett elektromos bajnokságban győzni tudott.

„Nagyon izgatott vagyok, hogy visszatérhetek a Rahal Letterman Lanigan Racinghez a világ legnagyobb versenyére, az Indy 500-ra” – mondta Katherine, aki 2018-ban a Daytona 24 GTD-kategóriájának második helyét ünnepelhette még a Meyer Shank Racinggel, majd az IMSA összetettjét is ebben a pozícióban zárta.

„Bobby [Rahal] néhány évvel ezelőtt megadta az esélyt nekem arra, hogy futamokat nyerhessek a csapatának a Jaguar I-PACE sorozatban. Most úgy érzem, mintha hazatérnék. Különösen büszkeséggel tölt el, hogy ismét a Hondának vezethetek az IMSA-ban és immár az IndyCarban is.

Fantasztikus lehetőség egy Indy 500 győztes gárdával és a Hondával nekivágni. Rendkívül hálás vagyok érte és igyekszem a lehető legtöbbet kihozni belőle. Remélem gyorsan tanulhatok a csapat tagjaitól és az open-wheelbe való visszatérés könnyen megy majd májusban. Alig várom, hogy elkezdjük a munkát!”


Legge 44-es Dallara-Hondája (credit: RLL Racing)

A most 42 éves versenyző 2005-ben hívta fel magára a figyelmet, miután behúzta a Champ Car első számú neveldéjeként számon tartott Atlantic Championship Long Beach-i viadalát. Ezután még két további futamot nyert, végül a bajnokság harmadik helyét megszerezve.

A rivális IRL-ben ekkoriban tombolt a Danica-mánia, így válaszként a következő idényben a CC rögtön ki is emelte Legge-et. A szintlépésre azonban Katherine saját bevallása szerint sem állt készen, ami megmutatkozott az eredményein is.

Végül két szezont töltött a bajnokságban, ezalatt hat top 10-es befutót hozva.

Eddigi karrierje során Katherine megmérette már magát a DTM-ben, a Formula E-ben, a WEC-ben és a NASCAR Xfinity Seriesben is.

A neve hallatán azonban a legtöbb embernek világszerte a Champ Car 2006-os, Road America-i fordulóján történt horrobalesetének képei ugranak be.

Csodával határos módon minimális zúzódásokkal megúszta a műszaki hiba miatt bekövetkezett bukást.

„Hosszú évek óta nagy rajongója vagyok Katherine-nek” – idézi az RLLR közleménye Bobby Rahalt.

„Biztos vagyok abban, hogy a megfelelő körülmények között rendkívül versenyképes tud lenni. Örülünk, hogy ismét velünk van és együtt dolgozhatunk az Indianapolis Motor Speedwayen. Tudom, hogy úgy tekint erre a programra, mint egy esély, aminek révén megmutathatja, mire is képes igazán.”