NASCAR: Kiderült, hogy mi okozta az ijesztő tüzet a Clash edzésén

Az elmúlt hétvégén rendezték meg a NASCAR Cup szezonindító, bajnokságon kívüli versenyét, a Busch Light Clasht.
A szombati edzésen rögtön sor került egy ijesztő incidensre, amikor a Joe Gibbs Racing 54-es számú Toyotájának pilótafülkéje egyik pillanatról a másikra lángba borult.
Szerencsére a volán mögött ült Ty Gibbs sértetlenül el tudta hagyni az autót.
A kiváltó okról maga a csapat nem adott ki hivatalos közleményt, az eset azonban kísértetiesen emlékeztetett a tavalyi szezonban történt, hasonló tűzesetekre.
Ennek egyik elszenvedője Kevin Harvick volt a playoff-nyitó, darlingtoni fordulón. Az idei év után visszavonuló veterán a 2022-ben debütált Next Gen autó egyik legnagyobb hangú kritikusa volt, a sorozatos tűzeseteket pedig szintén a gép – az ő szavaival élve – „ócska szar” alkatrészeire vezette vissza.
Gibbs meleg helyzete ráadásul abban a tekintetben sem jött jól a NASCAR-nak, hogy a Clash után több pilóta is a fejfájásra, rosszullétre panaszkodott a hátulról érkező enyhe koccanások után is.
A szintén JGR-es Denny Hamlin pedig egyenesen kijelentette, hogy soha életében nem volt még annyira rosszul, mint a futam után, a hazafelé vezető úton pedig még oxigénmaszkra is szüksége volt.

Ez előrevetíti, hogy az autón végrehajtott, a biztonság növelését megcélzó módosítások enyhén szólva sem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket.
A NASCAR versenyzésért felelős alelnöke, Elton Sawyer azonban kijelentette, hogy az 54-esben keletkezett tűznek az égvilágon semmi köze nem volt az elmúlt évben látott problémákhoz.
Állítása szerint ugyanis a dolog teljes mértékben a JGR hibája volt.
„A 2022-es tüzektől teljesen eltérő esetről volt szó” – szögezte le az üzletember a SiriusXM NASCAR Radiónak adott interjújában.
„A Clashen használtunk először kipufogó-hangtompítót, amit nem a legjobban sikerült beépíteniük. Az incidens után közösen dolgoztunk a csapattal, hogy kijavíthassák. Utána minden rendben volt és ott, ahol lennie kell.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough