Denny Hamlin: Soha nem voltam annyira beteg, mint vasárnap a NASCAR Clash után

Denny Hamlin: Soha nem voltam annyira beteg, mint vasárnap a NASCAR Clash után
credit: Chris Graythen/Getty/NASCAR Media



Múlt hétvégén rendezték a NASCAR Cup hagyományos, szezon előtti Busch Light Clashét.

A bajnokságon kívüli verseny igazi őrült küzdelmeket hozott, lévén a mindössze negyedmérföldes pályán köröző 27 autó folyamatosan ütközött egymással. Ennek következtében nem kevesebb, mint tizenhat alkalommal kellett beküldeni a pace cart.

A végül Martin Truex Jr. győzelmét hozott futam után azonban újra terítékre kerültek a Next Gen autók biztonsági problémái.

A 2022-ben debütált gép a tavalyi év legnagyobb botrányát robbantotta ki, miután a kevés gyűrődési zóna következtében a csattanásokkor keletetkező engergiák a volán mögött ülő emberek testén csapódtak le.

Ennek köszönhetően kapott súlyos agyrázkódást Alex Bowman és van jelenleg is partvonalon Kurt Busch. Rajtuk kívül a hírek szerint még számos pilóta szenvedett fej- és egyéb sérüléseket, de ők ezt nem hozták nyilvánosságra és rendületlenül versenyeztek tovább.

A NASCAR erre reagálva végül módosításokat eszközölt az autó hátulján, emellett pedig a fejtámaszt is megerősítette.

A probléma azonban rendületlenül fennáll.

Bubba Wallace fej- és hátfájásra panaszkodott a leintés után, Kyle Larson pedig szintén úgy nyilatkozott, hogy ugyanolyan erőteljesek a hátulról érkező ütések, mint tavaly

Most pedig a tavaly a Next Gen egyik legnagyobb kritikusának számító Denny Hamlin is elárulta, hogy rendkívül megviselte őt a futam.

„A hátulról jövő ütések még mindig fájnak” – mondta a Joe Gibbs Racing pilótája vadonatúj podcasjében, az Actions Detrimentalban.

„Egyáltalán nem érzem úgy, hogy kevésbé lenne merev az autó ezen része. Tudom, hogy a NASCAR tesztel egy újabb, jobban gyűrődő lökhárítót. Erre borzalmasan szükségünk lenne!”

Hamlin megerősítette, hogy minimális összeérések esetén is úgy érezte, mintha a HANS hatását vesztette volna és közben dörömbölnének a fejében.

„Soha nem éreztem magam annyira betegnek [mint a vasárnapi verseny után]. Az autóm mindként oldalát érte ütés, ahogyan az első és hátsó részt is. Nem tudom, hogy a rosszullétemnek köze volt-e szén-monoxid-mérgezéshez is, de hazafelé a repülőn már be kellett mennem a pilótafülkébe, hogy feltegyem az oxigénmaszkjukat. Úgy voltam vele, muszáj oxigénhez jutnom, mert annyira pocsékul vagyok. Hogy őszinte legyek, egyáltalán nem vagyok jól még most sem.”

A jövő zenéje, hogy az új elemek beváltják-e a hozzájuk fűzött reményeket.

A negatív vélemények szerint azonban erre nem sok esély van, mivel a Next Gent alapjaiban véve rosszul tervezték.

A cél az volt, hogy a nagy tempó melletti, horrorisztikus baleseteknél védje meg a pilótákat, mint amilyen Ryan Newman 2020-as, Daytona 500-as bukása is volt. Az alacsonyabb sebességű incidenseknél viszont teljes mértékben merev marad.

Érdekesség, hogy ezen jelenség a NASCAR költségcsökkentésre vonatkozó törekvéseire is visszavezethető, miután a szervezet azt szerette volna elérni, hogy az előző generációs modellhez képest jóval ellenállóbb autó révén a csapatoknak kevesebbet kelljen költeni pótelemekre, alkatrészekre.