NASCAR: Úgy fest, a Next Gen még mindig ugyanolyan veszélyes, mint tavaly

A 2022-es NASCAR Cup-szezon egyik legnagyobb botrányát az új autók képezték.
A Next Gen fantázianevű gépről ugyanis világosan kiderült, hogy a kasztnija jóval merevebb hatodik generációs elődjéhez viszonyítva.
Ebből adódóan nem képes megfelelően elnyelni a balesetek során felszabaduló erőhatásokat, amelyek így javarészt a volán mögött ülő versenyző testére összpontosulnak.
A leggyengébb pontnak a hátsó rész bizonyult, ami a kevés gyűrődési zóna mellett még rövidebb is, mint a Gen 6.
Az autó hátuljával történt falazás következtében került agyrázkódás miatt partvonalra öt futam erejéig Alex Bowman, Kurt Busch pedig a mai napig tünetekkel küzd.
A hírek szerint ráadásul mások is szenvedtek fejsérülést a mezőnyben, de ők ennek ellenére is volán mögé ültek.
A hatalmas nyomásra reagálva végül a NASCAR tesztelni kezdett egy új lökhárítót.
Arról egyelőre nincsenek információk, hogy ezek mikor kerülnek fel az autókra.
Jelen állás szerint azonban úgy tűnik, ez messze áll a valóságtól.
A múlt vasárnapi, szezonindító Busch Light Clash egyik legnagyobb kárvallottja Bubba Wallace lett, aki egy potenciális dobogós helynek mondhatott búcsút, miután Austin Dillon a hajrában kiforgatta.
A 23XI Racing pilóta – aki 40 körön át vezette a viadalt – rendkívül csalódott volt és Twitteren rögtön közölte is, hogy [Dillon 3-as rajtszámát angolul ügyesen belefűzve]:
„Szóval, ez szórakoztató volt addig, amíg tartott. Pokoli erőfeszítéseket tettünk. Ez egy nagyszerű év lesz!”
W3ll that was fun, till it wasn’t. Hell of an effort.
— Bubba Wallace (@BubbaWallace) February 6, 2023
Gonna be a great year!!!
A leintés után Wallace arról is szót ejtett, hogy a NASCAR által életbe léptetett módosítások ellenére ismét jelentősen megérezte az ütközést, ami kb. 55 km/h-val történt.
„A hátam és a fejem még mindig fáj” – mondta a FOX-nak.
A csatorna ennek kapcsán megemlítette, hogy több más pilóta is rendkívül erőteljesként, ezáltal fájdalmasként élte meg a csattanásokat az alacsony tempó ellenére, noha a holtszezon során még a fejtámaszon is változtattak.
A Clash utáni sajtótájékoztatón Kyle Larsonnak fel is tették a kérdést: Kollégáihoz hasonlóan ő is ugyanolyan erősnek találja az ütközéseket, mint tavaly?
„Igen, határozottan” – válaszolta a a 2021-es Cup-bajnok.
„A múlt évben én csak egyszer éltem át ilyen [hátulról jövő] ütést és emlékszem, hogy akkor el is könyveltem magamban, mennyire kemény volt. Nekem most nem fáj a fejem, de azon sem vagyok meglepve, hogy másoknak igen. A verseny erőszakos volt szinte végig. Sok volt a restart és minden alkalommal eltaláltak hátulról. Ezt nagyon meg lehetett érezni.”
Larson szavai szintén a tavalyi probléma fennállását támasztják alá.
A Next Gent úgy tervezték, hogy megvédje a versenyzőket az olyan nagy sebesség melletti, horrorisztikus balesetek esetén, mint amilyen például Ryan Newmané volt a 2020-as Daytona 500-on.
Ironikus módon viszont a lassabb tempó melletti incidensek esetén – amiből jóval több akad – nagyságrendekkel veszélyesebb lett.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough