NASCAR: Truex nyerte a „katasztrofális” Clasht, aminek átlagtempója 35 km/h volt

NASCAR: Truex nyerte a “katasztrofális” Clasht, aminek átlagtempója 35 km/h volt
credit: James Gilbert/Getty Images/NASCAR Media

NASCAR: Truex nyerte a “katasztrofális” Clasht, aminek átlagtempója 35 km/h volt


1 óra és 43perc és 4 másodperc, ennyi időbe telt megtennie 37.5 mérföldet (60.3 km) a Busch Light Clash mezőnyének helyi idő szerint vasárnap éjjel az LA Coliseumban.

A NASCAR Cup szezonindító, bajnokságon kívüli versenyén nem kevesebb, mint tizenhat alkalommal kellett pályára küldeni a pace cart a folyamatos ütközések, balesetek miatt. Emiatt pedig a verseny minden valószínűség szerint a szervezet valaha volt legrosszabb átlagtempóját is prezentálta 21.831 mph-val, vagyis 35.13 km/h-val.

A teliholddal megspékelt flúgos futam legjobbja az a Martin Truex Jr. lett, aki néhány hónappal ezelőtt még abban sem volt biztos, hogy egyáltalán folytatja karrierjét.

A 42 éves veterán tavaly egyetlen egyszer sem tudott eljutni a victory lane-re és még a rájátszásból is kimaradt. Végül azonban hosszas mérlegelés után rábólintott egy újabb szezonra a Joe Gibbs Racing kötelékében, amit nem is kezdhetett volna jobban.

A főversenyt Truex a második pozícióból kezdhette meg. A vezetést 24 körrel a vége előtt vette át és a táv hátralévő részében már nem is engedte ki a kezei közül dacára annak, hogy még két alkalommal meg kellett szakítani a versenyt.

A legjelentősebb ezek közül a legutolsó volt, aminek során a Richard Childress Racingnek vezető Austin Dillon kiforgatta Bubba Wallace-t.



A 23XI Racing versenyzője összesen 40 kört töltött az élen és az incidens pillanatában is a dobogóért harcolt.

Nem meglepő módon a 29 éves alabamai – aki viszont a Clash korábbi szakaszában tulajdon főnökét, Denny Hamlint taszajtotta meg – olyan mérges volt a leintés után, hogy még az autójából sem akart kiszállni.

Dühést csak tovább fokozhatta, hogy Dillon a másodikként ért célba, míg a harmadik helyet RCR-es csapattársa, Kyle Busch szerezte meg.

Rendhagyó versenyhez pedig rendhagyó ünnepség is dukált.

Mivel az LA Coliseum a 2028-as nyári játékok egyik stadionja lesz, a díjátadó ceremónia is olimpiai stílusban zajlott le dobogóval, valamint éremátadással.

Top 5-ös eredménnyel zárt még a Hendrick Motorsportsot szolgáló Alex Bowman és Kyle Larson is.

„Egyszerűen nagyszerű autóm volt!” – lelkendezett Truex, aki tizenkettedik nekifutásra tudta megnyerni a Clasht.

„A tavalyi szezon rendkívül pocsék volt számunkra, győzelem nélkül. Ebből adódóan fantasztikus most így elindítani az évet. Megtaláltuk a helyes pozíciót a végén és nem eresztettük el.”

A harmadikként zárt Busch szintén örült annak, hogy ilyen pozitívan mutatkozhatott be az RCR kötelékében.

Maga a verseny azonban már nem töltötte el ekkora elégedettséggel.

„Az elmúlt évben még relatíve tiszta és jó futamot hoztunk” – mondta a kétszeres bajnok a viadal utáni sajtótájékoztatón.

„Volt néhány csetepaté, de hosszú ideig tudtunk zöld zászló alatt menni. A mai napot viszont úgy jellemezném, hogy egy katasztrófa. Mindenki tiszteletlen volt és egyszerűen csak átgázoltak egymáson.”

A huszonhét gépet számláló mezőnynek nem volt olyan tagja, aki ne keveredett volna bele valamiféle balhéba. Ennek ellenére csak öt pilótának kellett feladnia idő előtt a küzdelmet.

Erik Jones és Ty Gibbs autójának a felfüggesztése sérült meg, Austin Cindric napjának motorhiba vetett véget, míg Todd Gilliland és Michael McDowell Fordja az üzemanyagpumpa hibája miatt adta meg magát.

Külön említést érdemel Chase Elliott, aki már a főfutamba is csak vigaszágon jutott be. Vesszőfutása később sem ért véget és vezetehetetlen autója, valamint kisebb-nagyobb incidensek miatt csak a huszonegyedik lett.

A legpocsékabb vasárnapot viszont azon kilenc pilóta tudhatta magáénak, akik még csak a rajtrácsra sem tudták kvalifikálni magukat. Köztük volt – immár zsinórban második éve – az RFK Racing duója, Chris Buescher és a társtulajdonos Brad Keselowski.

A NASCAR Cup éles szezonja február 15-én, a Daytona 500 egykörös kvalifikációjával startol el.