NASCAR: Rémisztő jelenet – Lángba borult egy autó pilótafülkéje a Clash edzésén (VIDEÓ)
Hajmeresztő jelenet játszódott le a Busch Light Clash helyi idő szerint szombat esti edzése során.
Három perccel csoportkörének leintése előtt Ty Gibbs #54 Toyotájának belső tere egyik pillanatról a másikra lángba borult.
A Joe Gibbs Racing színeiben karrierje első NASCAR Cup-szezonját megkezdő pilóta szerencsére sértetlenül ki tudott szállni az autójából.
Később a 20 éves Xfinity-bajnok elmondta, hirtelenjében minden sötétségbe borult, komolyabb hőséget viszont nem érzékelt és még a tűzoltóberendezést sem aktiválta.
Csapatának viszont versenyt kellett futni az idővel annak érdekében, hogy a kvalifikációra ismét pályaképes állapotba hozzák a jobb oldalán csúnyán megégett gépet.
Az utolsó szót azonban a NASCAR mondta ki, miután úgy látták, hogy a javítási munkálatok során olyan változtatásokat is végrehajtottak az autón, amik nem kapcsolódtak a tűz okozta kárhoz.
Ennek következtében Gibbs – aki az eset pillanatában a hatodik helyen állt – nem vehetett részt az időmérőn.
Az incidens pontos okát a JGR egyelőre vizsgálja.
Gyanújuk szerint a kipufogócső meghibásodása állhat a háttérben. Azt viszont nem hiszik, hogy kontakt következtében történt volna.
Meg nem erősített hírek szerint azonban könnyen lehet, hogy maga a csapat hibázott a rendszer installálása közben.
Egy biztos, az eset kísértetiesen emlékeztetett a tavalyi évben látott, hasonló malőrökre.
Ezek közül a legemlékezetesebb Kevin Harvick szeptemberi, darlingtoni infernója volt, amit az autó alján lévő rocker boxnál felhalmozódott gumitörmelék okozott.
A Stewart-Haas Racing veteránja – aki kezdettől fogva élesen kritizálta a tavaly debütált Next Gen biztonságát – egyenesen úgy fogalmazott, hogy az új autó olcsó és „ócska szar” alkatrészei okozzák a meghibásodásokat.
A 2014-es bajnokkal együtt akkor már egy hónap leforgása alatt nem kevesebb, mint hat autó borult lángba mindenféle baleset, vagy ütközés hatása nélkül.
Az áprilisi, darlingtoni fordulón Alex Bowman gépében keletkezett tűz, Indianapolisban Chris Buescher és Joey Logano került szó szerint forró helyzetbe, Michiganben Cole Custeren volt a sor, ősszel Darlingtonon pedig Harvick mellett JJ Yeley is lángok miatt állt ki.
A NASCAR végül bejelentette, hogy az érintett területen végrehajtandó módosításokkal próbálják orvosolni a problémát, aminek részeként többek között nagyobb helyet követeltek meg a légáramlás biztosítása számára.
Flames in the No. 54 car. Ty Gibbs is out safely. pic.twitter.com/rSxQfta1PV
— FOX: NASCAR (@NASCARONFOX) February 5, 2023
The scorched windshield has been removed from the No.54 @MonsterEnergy Camry TRD.
— Joe Gibbs Racing (@JoeGibbsRacing) February 5, 2023
Ty Gibbs is ok after the incident. #NASCAR pic.twitter.com/GWibNLj49X
A scary moment for @TyGibbs during #NASCAR practice. Stick with @SiriusXMNASCAR (Ch. 90) for the latest. @NASCARClash qualifying is up next from @LAColiseum. pic.twitter.com/40Fw4Ee0pw
— SiriusXM NASCAR Radio (Ch. 90) (@SiriusXMNASCAR) February 5, 2023
Ty Gibbs car after they removed the door foam. pic.twitter.com/axIiTCdPiS
— Bob Pockrass (@bobpockrass) February 5, 2023
The door foam from the Ty Gibbs car pic.twitter.com/h33pqhAmtY
— Bob Pockrass (@bobpockrass) February 5, 2023
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough