Máris gyűlnek a viharfelhők az IndyCar új dokusorozata felett

Máris gyűlnek a viharfelhők az IndyCar új dokusorozata felett

Máris gyűlnek a viharfelhők az IndyCar új dokusorozata felett


Tavaly decemberben jelentették be hivatalosan az IndyCar saját dokusorozatának elindítását.

A ‘100 Days to Indy’ vagyis ‘100 nap Indy-ig’ című show a Penske Entertainment, a Vice, a CW és a Nexstar Media Group koproduckiójában valósul meg.

A projekt már két éve terítéken volt a széria számára. Ezidő alatt számtalan ötlet merült fel, beleértve a Drive to Survive-hoz hasonló, teljes szezont felölelő történetvonalat is.

A befutó azonban egy, a Forma-1 amerikai népszerűségét az egekbe repítő show-tól eltérő formátum lett.

A Netflix minden egyes évben, közvetlenül az F1-es idény kezdete előtt adja ki a DtS előző szezont felölelő évadát.

Ezzel szemben viszont a tavasszal debütáló, hatrészes 100 Days szinte valós időben fogja követni a májusi Indianapolis 500-ra készülő csapatok és versenyzők mindennapjait.

A sztori azonban – ahogyan már megszokhattuk – ezúttal sem sima.

A RACER veterán szakújságírója, Marshall Pruett a helyszínről tudósította végig az IndyCar szezon előtti kollektív tesztjét, amelyet a kaliforniai The Thermal Clubban bonyolítottak le.

A munka teljesen zárt kapuk mögött zajlott le az exkluzív country club pályáján, amit azzal indokoltak, hogy a létesítményben nincsenek kialakítva lelátók.

A rajongók egy része azonban finoman szólva sem volt lenyűgözve attól, hogy a mezőny tagjai a luxuskörnyezetben teljesen elszeparáltan körözgettek. Pruett pedig még azt is hozzátette, mindenhol fegyveres őrök járkáltak.

„Nem emlékszem, hogy valaha tapasztaltam volna ilyesmit versenypályán” – idézte a riportert a The Wrap.



Visszatérve a dokusorozatra, a Penske Entertainment arra utasította a csapatokat, hogy korlátozás nélkül engedjék be a forgatócsoportot a garázsaikba és engedelmeskedjenek az utasításaiknak.

Ez pedig kiverte a biztosítékot több alakulatnál is. A kötelező érvényű „parancs” ellen nem tudnak tenni, úgyhogy alternatív stratégiát alkalmaznak és előre megmondják az embereiknek, hogy mit mondhatnak és mit nem.

„Ha a stáb egy tagja mikrofont dug valakinek az orra alá a gárdánál és úgy tűnik, hogy ezt konfliktushelyzet generálása miatt teszi, akkor egy általános válaszra számíthatnak” – magyarázta Pruett.

„Például arra: ‘Csak annyit szeretnék mondani, hogy a szponzoraink és a csapatunk a legjobb’.”

Lényegében tehát ugyanazt a PR-szagú reakciót kapnák, mint amit a futamok után megszokhattunk a victory lane-en a győztestől.

A mezőnyt tekintve a versenyzők személyisége is teljesen eltérő, ebből adódóan a stáb változatos hozzáállásra számíthat az ő részükről is.

A végtelenségig extrovertált Helio Castroneves, a saját YouTube-show-val bíró Josef Newgarden és Scott McLaughlin, vagy épp a DtS-ben is szerepelt Romain Grosjean, valamint Marcus Ericsson minden valószínűség szerint boldogan állnak a kamerák elé – legalábbis ha rajtuk múlik.

Ugyanakkor ott vannak az olyan figurák, mint például Alexander Rossi, aki ki nem állhatja a felhajtást. Jó példa erre a legutóbbi médiahét, aminek során a pilótákkal többek között rövidke videókat is rögzítettek például GIF-ek céljából.

Az Arrow McLaren versenyzője azonban a hírek szerint végigmorogta az egészet és a producerek számos, egyszerű mozdulatokra vonatkozó kérését nemes egyszerűséggel visszautasította.

A The Wrap megkereste a téma kapcsán a CW-t és Vice-t, de egyelőre nem jeleztek vissza.