Horner szerint több, mint 50 millió (!!!) Forma-1 rajongó van az USA-ban
A minap vált hivatalossá, hogy a Red Bull Racing megállapodott a Forddal, aminek értelmében az amerikai gigavállalattal közösen dolgoznak majd a 2026-os motorokon.
A bejelentéssel párhuzamosan a csapat New Yorkban, egy nagyszabású rendezvény keretein belül felfedte jövő évi, RB19 jelölésű versenygépét is.
Az eseményen jelen volt két pilótájuk, Sergio Perez és a kétszeres – egyben regnáló – világbajnok Max Verstappen, valamint természetesen maga a csapatfőnök Christian Horner is.
A brit szakembernek pedig nagy lelkesedésében sikerült egy meglehetősen érdekes kijelentést is tennie.
„Az Oracle Red Bull Racingnél mindig arra törekszünk, hogy elsőként és a többiektől eltérően csináljunk dolgokat” – mondta Horner.
„Ez az első alkalom, hogy az Egyesült Királyságon kívül indítjuk el a szezonunkat, továbbá az F1-es csapatok közül elsőként itt az Egyesült Államokban mutatjuk be az autónkat. Nem lehet figyelmen kívül hagyni a sportunk növekedését Amerikában. Az USA-ban több, mint 50 millió F1-rajongó van, amelynek 72%-a követ bennünket.
Csapatunk többet lesz 2023-ban az Államokban, mint korábban valaha és nem csak a versenyzés miatt. Megrendezzük a Red Bull Showrunst, továbbá mi leszünk az első F1-es csapat, amely a USA Grand Tauro képében autós túrát szervez az év későbbi részében.”
Az 50 milliós (ami az USA komplett lakosságának kb. 15%-a) rajongtáborra vonatkozó megjegyzése némiképp túlzásnak hat még annak tükrében is, hogy az F1 népszerűsége tagadhatatlanul kiugrott Amerikában, köszönhetően a Drive to Survive-nak.
A televíziós és hivatalos streamek nézettséget tekintve a 2022-es szezonban átlagosan 1.21 millióan ültek le a futamok elé.
A legtöbb szempárt a Miami Nagydíj tudhatta magán 2.538 millióval, aminek révén a valaha volt legnézettebb élő F1-es futam lett az USA területén.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough