Az IndyCar megnyirbálja a csapatok bevételeit

A NASCAR Cup csapatai továbbra is ádáz harcot vívnak anyaszervezetükkel a bevételeik növelése érdekében és a legutóbbi hírek szerint már történt is némi előrelépés a megegyezés irányába.
Mindeközben viszont a Penske Entertainment fogta magát és jelentős mértékben redukálta az IndyCar Leaders Circle csapatainak juttatásait.
Ebben a programban az előző évet a top 22-ben zárt, teljes szezonos autók – egyazon gárdából maximum hárman – kapnak helyet, amelyek munkáját Penske-ék anyagilag honorálják.
Egy komplett idény nagyjából 6-8 millió dollárba kerül versenygépenként a csapatok számára, így az 1.06 milliós LC-pénz minden kétséget kizáróan rendkívül jól jött számukra.
Jött azonban a hideg zuhany.
A RACER értesülései szerint a legújabb LC-kontraktus értelmében már csak 910.000 dollár jár, ami gépenként 150.000 dollárnyi, azaz 14%-os csökkentést jelent.
A szaklap külön felhívja a figyelmet arra, hogy ezzel összesen 3.3 milliót vonnak meg a mezőnytől, ami a négyautós alakulatoknak 600.000-et, míg a kisebb és általánosságban véve financiálisan is gyengébb lábakon állók számára 300.000-et jelent. Jelen változás nem meglepő módon utóbbiakat érinti a legrosszabbul.
A késői időzítés miatt – az idény startjáig már csak bő egy hónap van hátra – a csapatoknak gyorsan kell megoldást kell találni a kieső összegre új szponzorok felhajtása, vagy a már meglévő szerződések módosítása által. Ez viszont finoman szólva sem könnyű feladat.
A hírek alapján az így megspórolt pénzt a marketingre csoportosítják át, ezt azonban a széria nem kívánta kommentálni.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough