HIVATALOS: Jönnek az esős oválfutamok a NASCAR-ba!

A NASCAR idei szezonjában megtörténik az, ami eddig elképzelhetetlen volt: jöhetnek az esős oválfutamok a nemzeti szintű kategóriákban.
A szervezet már 2021 áprilisában végrehajtott egy vizes pályás tesztet a Goodyear speciális abroncsaival.
A 0.536 mérföldes pályán akkor Kyle Larson és Chris Buescher körözött, a NASCAR versenyzéssel kapcsolatos fejlesztésekért felelős alelnöke, Jeff Probst pedig a “pozitív” és “biztató” szavakkal jellemezte a tapasztalatokat.
További információkért azonban egészen tavaly októberig kellett várni, amikor is kiderült, hogy a szervezet már a projekt véglegesítésének fázisában tart.
Most pedig immár hivatalosnak tekinthető, hogy nem kevesebb, mint nyolc oválon bevethetik az esős gumikat.
Ez persze nem azt jelenti, hogy innentől szakadó esőben fognak száguldozni az autók Talladegán.
A lehetőség csak rövid oválokra vonatkozik, a cél pedig annyi, hogy lerövidítsék az eső miatti kényszerszüneteket.
A kizárólag balra kanyarodó pályákon mindeddig csak teljesen szárazon engedték versenyezni a mezőnyt, az új abroncsoknak hála viszont már csepergő esőben, nedves aszfalton is folytathatják azon fordulókat, amelyeket maximum egymérföldes, laposabb pályákon rendeznek.
Az esős oválcsomag magában foglalja az ablaktörlőt, az autó hátulján elhelyezett új fényszórókat és persze a Goodyear esőgumijait is.
A kijelölt pályák listája: Los Angeles Memorial Coliseum, Martinsville Speedway, New Hampshire Motor Speedway, North Wilkesboro Speedway, Phoenix Raceway, Richmond Raceway, The Milwaukee Mile és a Lucas Oil Indianapolis Raceway Park.
A tavalyi szezonnal bezárólag csak roadokon rendeztek csapadékos időben versenyt.
A nemzeti kategóriákat tekintve először 2008-ban, a Nationwide Series (ma: Xfinity) montréali, Circuit Gilles Villeneuve-ön lebonyolított fordulóján kerültek fel az autókra.
A Cup Seriesben viszont csak 2020-ban, a charlotte-i rovalon debütáltak.
KAPCSOLÓDÓ:
>>>>>A NASCAR betiltotta a Chastain-manővert
>>>>>Jelentős változás áll be a NASCAR-versenyek formátumában
>>>>>A NASCAR lazít a rájátszás szabályain

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough