HIVATALOS: A NASCAR betiltotta a Chastain-manővert

HIVATALOS: A NASCAR betiltotta a Chastain-manővert



A NASCAR Cup tavaly októberi, martinsville-i versenyének végén Ross Chastain akkora szenzációval rukkolt elő, amilyet emberemlékezet óta nem pipált a széria.

A Trackhouse Racing pilótájának elképesztően látványos falfutása szó szerint bejárta a bolygót. Forma-1-es pilóták hajtottak fejet előtte, volt főnöke Chip Ganassi egyenesen Alex Zanardi híres Laguna Seca-i előzéséhez hasonlította, Martinsville valódi turistalátványosság lett miatta, ha pedig ez nem lenne elég, a Dinnyék Urának nevét még dalba is foglalták.

A mezőny tagjainak egy része viszont már nem volt annyira lenyűgözve tőle, legfőképpen a biztonsági kockázat miatt.

Ezt a véleményt osztotta a Hendrick Motorsports versenyzésért felelős alelnöke – egyben Jimmie Johnson korábbi legendás crew chiefje -, Chad Knaus is.

„Az 5-ös [Kyle Larson] autó pitboxának tetején ültem a 3-as és a 4-es kanyar között” – idézte fel az eseményeket a szakember a FOX RaceHub című műsorában.

“A versenyt nézve nagyjából tudod, hogy mi zajlik… Ekkor azonban hirtelen bevágódik egy autó és már fogalmad sincs arról, hogy mi is történik. Én azt hittem, valami nagyon, nagyon rossz dolog lesz, mivel az az autó annyira gyorsan jött.



Felugrottam és Cliffel [Daniels, az 5-ös crew chiefje] egymásra néztünk, majd mindketten a kapu felé fordítottuk a fejünket. Rögtön arra gondoltunk, hogy az a srác [Chastain] úgy fog járni, mint Michael Waltrip 1990-ben Bristolon, ha a kapu kinyílik. Nagyon aggódtam.”

Bő három évtizeddel ezelőtt Waltrip egy Robert Pressleyvel történt ütközés után csapódott a baleset hatására kinyílt kapunak, ami eredeti rendeltetése szerint a pályára való bejutást segítette.

A horrorisztikus bukás következtében az autó szinte teljesen megsemmisült, de csodával határos módon a versenyző megúszta kisebb sérülésekkel.

Néhány évvel később Mike Harmon szenvedett egy hasonlóan brutális balesetet szintén a kinyíló kapu miatt, ami után a Bristol Motor Speedway át is helyezte a bejáratot.

“Chastain manővere látványos volt és értem, hogy be is jött neki. Volt viszont néhány dolog, ami nagyon félremehetett volna. Láttam már autókat jobb oldallal elkapni a falat, aminek hatására a kerítésben végezték. Mi történik, ha valaki megkísérli, nem jár sikerrel és végül kilő a lelátóra, a nézők közé? Volt már erre példa.”

A NASCAR most pontot tett a történet végére és hivatalosan bejelentette, idéntől szigorúan tilos bevállalni a Hail Melont.

Ha valaki mégis a falat használva próbálna meg sebességet nyerni a többiekkel szemben, akkor időbüntetéssel fog szembesülni.

A szabálykönyv erre vonatkozó, 10.5.2.6.A jelölésű pontja így szól:

„A NASCAR számára a biztonság a legfőbb prioritás. Ebből adódóan minden olyan szabálysértést, ami veszélyezteti az esemény biztonságát, vagy bármilyen más módon kockázatot jelent a versenyzőkre, tisztviselőkre, nézőkre és mindenki másra nézve a lehető legkomolyabban kell kezelnünk.



KAPCSOLÓDÓ:

>>>>>Jelentős változás áll be a NASCAR-versenyek formátumában

>>>>>HIVATALOS: Jönnek az esős oválfutamok a NASCAR-ba!

>>>>>A NASCAR lazít a rájátszás szabályain







Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy