„Elátkozott” autóval debütál Marcus Armstrong az IndyCarban
Leleplezte Marcus Armstrong autóját a Chip Ganassi Racing.
A négyszeres Forma 2-es futamgyőztes a csapat 11-es számú Dallara-Hondáját fogja vezetni a márciusban kezdődő IndyCar-szezon épített és utcai pályás futamain.
A 22 éves új-zélandi saját bevallása szerint boldogan bevállalta volna az oválokat is, de ebben sem az anyagi háttere, sem pedig maga a CGR nem volt partner.
A gárda olyan pilótát akart a kizárólag balra kanyarodó vonalvezetéseken látni a volán mögött, aki már kellőképpen tapasztalt hozzá. Így esett végül a választás a kétszeres Indy 500 győztes Takuma Satóra.
Armstrongnak tehát így csak tizenhárom verseny jut debütáló szezonjában, amelyek egy részéhez munkaeszközül totálisan zöld autót fog kapni a Ridgeline Lubricants szponzorációjának jóvoltából.
Introducing the No. 11 Ridgeline Lubricants Honda ?? @MarcusArmstrng will sport the livery at select road and street courses in 2023!#INDYCAR @HondaRacing_HPD pic.twitter.com/htp5liDnO5
— Chip Ganassi Racing (@CGRTeams) January 30, 2023
Ennek apropóján pedig reméljük, hogy az ifjú tehetség nem babonás.
A hiedelmek szerint ugyanis a zöld balszerencsét hoz az amerikai versenypályákon.
Ezen félelmek még a XX. század elejére vezethetőek vissza, amikor több haláleset is történt zöld színű autókkal.
Bár ezek okai inkább a korszak nem létező biztonsági körülményeiben voltak keresendőek, a babonás versenyzők azonban rögtön baljóslatú jelnek vélték.
A zöld kocsikat övező félelmek hosszú évtizedekig megmaradt még annak ellenére is, hogy számos futamgyőzelem/bajnoki cím is született ezt cáfolva.
A babona a NASCAR-ba is átgyűrűzott.
Darrell Waltrip például mindent megtett azért, hogy ne kelljen zöld autóval versenyeznie, szponzora, a Gatorade viszont nem engedett, így muszáj volt neki. Baja viszont nem származott belőle, hiszen többször is elért a Victory Lane-ig a “baljós” festéssel. Tim Richmond viszont addig tüntetett, míg a támogatójánál elérte, hogy a tervezett zöld helyett piros-fehérre pingálják inkább a kocsiját.
A sort még lehetne folytatni, de a jó eredmények ellenére (pl. Tony Kanaan -2004-es IRL bajnoki címe, Kyle Busch – 2015, 2019 Cup titulusa) máig vannak olyan pilóták – pláne a regionális stock-carban -, akik úgy félnek a “zöld átoktól”, mint mások a 13-astól.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough