Button nem akar húzni egy Räikkönent: Ő komoly programra vágyik a NASCAR -ban

Múlt szombaton jelentették be hivatalosan, hogy Jimmie Johnson, Mike Rockenfeller és Jenson Button fogja alkotni a NASCAR Le Mans-i csapatának versenyzői felállását.
Előbbi két pilótára már eleve számítani lehetett, lévén ők tesztelik a legendás, egynapos viadalra készülő, átépített Next Gen autót.
Button azonban derült égből villámcsapásként ért mindenkit, mivel az addigi hírek kivétel nélkül úgy szóltak, hogy a programot vezénylő Hendrick Motorsports alelnöke – egyben négyszeres Cup-bajnoka -, Jeff Gordon lesz a trió harmadik tagja.
A Forma-1 2009-es szezonjának világbajnoka ráadásul azt is kijelentette, hogy még tovább mélyítené friss NASCAR-kapcsolatát és boldogan bevállalna egy komplett programot a Cup Seriesben.
Korábban már több pletyka látott napvilágot azt illetően, hogy a Trackhouse Racing PROJECT 91-ének keretein belül debütálhat a bajnokságban.
Ennek részeként mérette meg magát tavaly Watkins Glenen Kimi Räikkönen is.
Button viszont leszögezte, ő egykori finn kollégájával ellentétben nem szeretne csak egyfutamos kitérőt tenni ebbe a világba.
„Határozottan érdeklődöm az épített és utcai pályák iránt” – mondta a 43 éves brit a Motorsportnak.
„Ugyanakkor nem akarok csak úgy beugrani egyetlen verseny erejéig. Az egyáltalán nem hoz lázba. Jó munkát végezhetsz így is, de nem hozhatod rögtön a maximumot. Ha én nekivágnék, akkor az összes épített pályán ott akarok lenni.
Meglátjuk mi lesz. Az autó [a Cup eredeti Next Genje] nyilván különbözik attól, amivel Le Mans-ban fogunk versenyezni. Kevesebb leszorítóerő és motorerő, nagyobb súly és hasonlók. Valószínűleg trükkös lenne, de megragadnám a lehetőséget, ha kínálkozna.”
Button elárulta, hogy tiszteli az oválokon versenyzőket, ő maga viszont nem kacérkodik ezzel a pályatípussal, mivel semmiféle tapasztalata sincs ezeken.
„A kanyarban kicsit megdőlve, egymáshoz és a falhoz annyira közel versenyezni olyan képességeket igényel, amivel nem rendelkezem… Legalábbis én így gondolom. Nem tudom, mert sosem próbáltam. Az épített pályák viszont valóban érdekelnek.”
A Cup naptárában idén összesen öt épített (COTA, Sonoma, Watkins Glen, az Indianapolis Motor Speedway roadja, valamint a Charlotte Motor Speedway rovalja) pálya szerepel, júliusban pedig a széria fennállása során először utcán is bemutatkozik, méghozzá Chicagóban.
A vágyott ajánlat pedig lehet nagyon közelről érkezhet Button számára.
Újdonsült csapattársa, Jimmie Johnson két évet felölelt IndyCar-kalandja után tér vissza idén a NASCAR Cupba.
A hétszeres bajnok azonban már nem addigi sikerei helyszínén, a Hendrick Motorsportsnál folytatja, hanem a Richard Pettyvel és a GMS Racinggel közös Legacy Motor Club társtulajdonosaként.
Az LMC-nél ráadásul a 84-es Chevyvel egy részidős versenyzői programot is bevállal, aminek első állomásaként megkísérli kvalifikálni magát a Daytona 500-ra.
A tervek szerint viszont a teljes szezonos 42-es (Noah Gragson) és 43-as (Erik Jones) mellett nevezendő harmadik – de már csak részidős, egyúttal charter nélküli – autót több más pilótának is a rendelkezésére szeretnék bocsátani.
„Tudom, hogy ez ott motoszkál Jenson fejében, valamint az enyémben is tulajdonosként” – reagált a témára Johnson.
„Semmit sem szeretnék jobban, mint őt versenyeztetni.
Véleményem szerint ez egy lehetőség mindannyiunk számára arra, hogy megmutassuk sokszínűségünket. Rocky [Rockenfeller] nagyszerű munkát végzett azzal, hogy kihasználta az Action Express [a német pilóta IMSA-csapata] által nyújtott esélyt és a NASCAR közösségének közelségét. Tavaly két road-futamon indult is a Cupban. El tudom képzelni, hogy ilyesmin jár Jenson esze is.
Még nem beszéltünk sokat erről, de elkötelezettek vagyunk a 84-es programja iránt és az autót muszáj még többet versenyeztetni. Remélhetőleg találunk hozzá anyagi hátteret, érdeklődő pilótákat és kitalálhatjuk, hogy miként hozzuk ezt össze.”


“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough